Göteborg & Co

Pressmeddelande   •   Dec 28, 2012 08:29 CET

Pressinformation 28 december 2012

Gemensam nyårsceremoni i Julstaden Göteborg

På nyårsafton 31 december arrangerar Julstaden Göteborg en nyårsceremoni på Götaplatsen. Programmet inleds klockan 23.20.

- Vi vill ge alla göteborgare och gäster tillfälle till en stunds samling, för att räkna ned mot tolvslaget. Det blir fjärde gången som vi arrangerar nyårsceremonin, som har blivit uppskattad, vare sig man kommer ensam eller med vänner, säger Anki Sande, chef för Evenemangsproduktion  Göteborg & Co.

Nyårsceremonin (start klockan 23.20):

o  Sista tillfälle att se Julstadens filmshow i 270 grader, på de tre fasaderna runt Götaplatsen; Stadsteatern, Konstmuseet och Konserthuset.

o  Konferencier Fredrik Belfrage samtalar med Lena Malm, Göteborgs Kommunfullmäktiges ordförande

o  En återblick i bilder över det gångna året i Göteborg

o  En inspelad nyårshälsning från Årets Göteborgare Leif Mannerström

o  Gemensam nedräkning mot tolvslaget

o  Filmfyrverkeri till musik på de kringliggande fasaderna

Ljusinstallationerna längs det tre kilometer långa julstråket från centrala hamnen, via Avenyn och in i Renströmsparken bakom Götaplatsen, är tända till och med den 6 januari.

Presskontakt: Lena Larsson, Göteborg & Co Press Media, Tel 0706-515256

Tänk på att vara rädd om dina medmänniskor och dig själv. Ta inte med några fyrverkerier in till stan. Det kommer att bli mycket folk och det är förbjudet att avfyra raketer i centrala Göteborg.

Göteborg & Co har till uppgift att marknadsföra och medverka i utvecklingen av Göteborg som turist-, evenemangs-, och mötesstad. Bolaget ägs gemensamt av kommunen och näringslivet. Läs mer om bolaget på corporate.goteborg.com