Sport Performance Center

Nyblivna mammor ska träna rätt i Västerås!

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 15:53 CET

Under en graviditet töjs magmusklerna ut och mister sin spänst och den raka bukmuskeln delar sig för att ge plats för barnet. Magmuskeldelningen, diastasen, läker ofta spontant under de 8 första veckorna efter förlossningen, men för vissa blir den bestående. Aktiv träning underlättar läkningen och hjälper magen att få tillbaka form och funktion. Det är viktigt att träna på rätt sätt och börja inifrån med de djupa magmuskelsystemen.

MammaMage är ett koncept utvecklat av Katarina Woxnerud där målet var att på ett enkelt sätt nå fram med information till nyblivna mammor om hur man på ett bra sätt kan komma igång efter förlossningen. Det som började som en app är numera ett träningskoncept med certifierade tränare.

Hos Sport Performance Center kommer den personliga tränaren Jannica Swärdh att hålla pass under våren för nyblivna mammor som vill bygga upp sin kropp på ett säkert, evidensbaserat och roligt sätt.

Patrick Rapp, ägare av Sport Performance Center, delger några av sina förhoppningar för kursen:

- Träningen är utformad för att stärka de inre magmusklerna på ett säkert och effektivt sätt med en väl genomtänkt utveckling. Förutom bra träning, kunskap om sin kropp och en känsla av att vara igång med träningen hoppa vi även att deltagarna har roligt och lär känna varandra under tiden. Det finns ju få saker som gör en till så bra kompisar som att svettas och träna tillsammans.

Sport Performance Center är verksamma med träningskonsultering för idrottare, motionärer, föreningar och företag bestående av personlig träning, träningsplanering, föreläsningar, fystester samt coachning.

Sport Performance Center hjälper alla, från motionärer som vill genomföra sitt första marathon till privatpersoner som vill gå ner i vikt samt elitidrottare som vill prestera bättre internationellt.

Hemsida: www.sportperformancecenter.com