IFS

Nybyggarkonferens- Nybyggare behövs 2010

Pressmeddelande   •   Okt 22, 2010 14:28 CEST

Stiftelsen IFS, Internationella Företagarföreningen i Sverige, hälsar välkommen till årets Nybyggarkonferens på Scandic Hotel Sergel Plaza, tisdagen 26 oktober, klockan 09.00 – 12.00.

Konferensen följs på eftermiddagen upp med en ceremoni på Stockholm Slott där kung Carl XVI Gustaf delar ut priset till Årets Nybyggare i Sverige 2010. Se separat inbjudan.

Årets konferens är finalen på en riksomfattande turné där IFS verkat för att upplysa och debattera om situationen för entreprenörer i Sverige med utländsk bakgrund. Fokus har legat på framtidens möjligheter och satsningar samt hur näringslivet ska kunna leva upp till devisen ”Lika möjligheter ökar tillväxten”.

Ni kommer att få ta del av den senaste Nybyggarbarometern där företagare med utländsk bakgrund svarar på vilka kommunala insatser som enligt målgruppen gjorts för att stärka engagemangen och insatserna.

Talare på konferensen är bland andra;
 Ewa Björling, handelsminister.
 Göran Lundwall, koncernchef.
 Anders Ekdahl, VD Svensk Industriförening.
 Maroun Aoun, VD stiftelsen IFS.

Dessutom medverkar finansborgarrådet Per Bolund (mp) samt riksdagsledamöterna Hans Rothenberg (m) och Carina Elgestam Adolfsson (s) i en paneldebatt om hur näringslivet ska förbättra villkoren och vilka vägar de olika blocken förespråkar.

Avslutningsvis presenteras Sveriges blivande Nybyggarambassadörer – 30 goda exempel på hur man som entreprenör med utländsk bakgrund kan lyckas i svenskt näringsliv. Ambassadörerna är hämtade från hela landet och representerar samhället i stort.

Önskas ytterligare information, kontakta Maroun Aoun (08 – 693 99 42) eller Björn Berling (070 – 920 47 63)

Om IFS
IFS är ett publikt aktiebolag (OMX STO: IFS) grundat 1983. Företaget utvecklar, levererar och implementerar IFS Applications™, ett komponentbaserat affärssystem byggt på SOA-teknologi. IFS fokuserar på företag där en eller flera kärnprocesser är strategiska: underhåll & service, tillverkning, logistik och projekthantering.  IFS har över 2000 kunder, är verksamt i över 50 länder och har 2700 anställda. Nettoomsättningen 2009 uppgick till 2,6 miljarder kronor.