Umeå BSKT

Nyckelspelare spelklar för Umeå BSKT

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 12:26 CEST

Fredagens basketligapremiär närmar sig med stormsteg.

Och nu kan Umeå BSKT komma med ett glädjande besked inför hemmamötet med BC Luleå. Den amerikanske guarden Gerald Williams är spelklar till matchen i Umeå Energi Arena. Williams drogs med en skada i baksida lår under träningsturneringen för två helger sedan. Men det är ingenting som hämmar honom i dagsläget.

"Det betyder otroligt mycket att Gerald är spelklar. Han är den som driver upp tempot och energin i laget med sitt hårda defense och snabba förstasteg", säger tränaren Jesper Gustavsson.

Sedan tidigare är våra importspelare Josh Wolfram och George Valentine klara för spel.

Vi jobbar i skrivande stund aktivt för att även få Terrence Oglesby spelklar till premiären.

Med vänliga hälsningar,

Umeå BSKT

Kontakt Jesper Gustavsson (tränare): 073 544 49 80

KFUM UMEÅ BSKT bildades i februari 2014, men är sprungen ur samarbetsföreningen KFUM Umeå med 1700 medlemmar och 40 heltidsanställda. Umeå BSKT delar kansli med Sveriges tredje största KFUM-förening – KFUM Umeå och har ett nära samarbete i ungdoms-, elit- och utvecklingsfrågor.

Det var under KFUM Umeås flagg som laget i maj 2012 tog steget upp till Basketettan för att två år senare ta nästa steg till Sveriges högsta serie Basketligan Herr. En serie där endast ett Umeålag tidigare spelat (Umeå Nordics 1998-99)

Umeå BSKT är en ideellt baserad förening, och kansliet finns på Järnvägsallén 20 i centrala Umeå.