Conductive

Nyckeltal för effektivare underhåll

Pressmeddelande   •   Okt 20, 2010 13:50 CEST

Praktiska metoder för lönsam planering och styrning

Med rätt nyckeltal får du bästa riktvärdet för var och vad du skall förändra och förbättra. Mäter ni underhållet i er produktion, hur vet du om ni mäter rätt saker?

Det går alltid att bli bättre och effektivare i produktionen med rätt underhåll.
Hur blir du bättre på att mäta och följa upp underhållsarbetet?

Förbättringsarbete inom produktion är ett måste för att ett företag skall kunna konkurrera på marknaden. Underhållet är en av de viktigaste aspekterna i detta arbete. Svårigheterna är många och det gäller att ta del av andra företags erfarenheter och kunskap för att öka chansen att lyckas! Konferensen kommer att ha talare från företag som arbetar effektivt med mätning, mål och uppföljning. Du får på konferensen ta del av deras erfarenheter. Hur undviker du fallgropar och suboptimering i underhållsarbetet? Talarna kommer att ge dig förutsättningar för att undvika fel prioriteringar på din väg mot underhåll för en effektivare produktion.

Varför skall du prioritera att gå på konferens?
Att lyssna till verkliga case och konkreta lösningar på problem är ett mycket bra sätt att hitta lösningar applicerbara på sin egen verksamhet. När det sedan rör sig om att några av de mest framgångsrika företagen inom området kommer och talar, då är valet enkelt. Missa inte detta unika tillfälle att inspireras och utvecklas!

För fullständigt program och mer information, klicka här!

Ur programmet

KPI för effektivare underhåll – så får du produktionen att flyta
Basim Al-Najjar
Professor Department of Terotechnology
Linnéuniversitetet

Lång erfarenhet av operatörsunderhåll – hur gör Toyota?
Per-Ola Post
TPS Office manager
Toyota Material Handling

Kostnadseffektivt underhåll med rätt nyckeltal
Per Nyberg
Full Service Development Manager
ABB AB

För fullständigt program och mer information, klicka här!

Varmt välkommen på en högaktuell konferens med ett alltid aktuellt tema. Här ges du förutsättningar för att lyckas!

Vi på Conductive har mångårig erfarenhet av att arrangera konferenser och utbildningar. Med fokus på dig och din fortsatta kompetensutveckling jobbar vi för att skapa Sveriges bästa konferenser och utbildningar. Vill du veta mer om oss på Conductive och våra övriga arrangemang? Gå in på www.conductive.se eller maila oss på info@conductive.se. Vill du tala med oss personligen kan du ringa 08-670 84 80.