Euro-Rickshaw

Nydesignad cykeltaxi gör unik lansering i Sverige

Pressmeddelande   •   Apr 15, 2009 11:39 CEST

Nydesignad cykeltaxi gör unik lansering i Sverige

Det är jag, Josef Baranyi som har nydesignat en egen mångsidig och äkta miljövänlig cykeltaxi modell, Euro-Rickshaw. Den skall lanseras stort i Sverige med start 1 Juni 2009 från Stockholm.

3 ekipage kommer att skickas iväg i tre olika riktningar . Varje ekipage skall ha 2 förare som byter av varandra under hela färden. De skall besöka alla samhällen i deras färdväg och erbjuda GRATIS provåkning för alla. Innan dess kommer massmedia i resp. stad att kontaktas för största möjliga uppmärksamhet längs körsträckan.
De kommer att starta 1 Juni från Stockholm och slutar sista september i Stockholm.
Söker sponsorer som vill visa sin miljövänlighet genom att sponsra detta miljövänliga projekt genom Sverige av en sponsorplats eller alla tre Euro-Rickshaw.

I övriga Europa är cykeltaxi jättestort och växer med 100-tals fordon varje år. Det är dags att Sverige också vaknar och visar att "VI KAN!".
Sponsorer kan vara allt från försäkringsbolag till banker, affärsänglar etc. som gärna vill låna ut pengar för inköp av miljövänliga Euro-Rickshaw.

Nu när jobb efter jobb försvinner är det extra viktigt att inte Sverige förlamas utan hittar utvägar. I Frankfurt, Tyskland skall staden införa GRATIS åkande av cykeltaxi inom 2 år. Detta för att spara på miljön. Euro-Rickshaw, om den är utbrett i Sverige kan ge 100-tals arbeten samtidigt som miljön vinner på det med omedelbar verkan. Den som åker Euro-Rickshaw åker inte bil!

En enda Euro-Rickshaw sparar in 2 ton koldioxid per år jämfört med en normal bils utsläpp!