Cybercom Group

Nyemission i Cybercom för delvis finansiering av förvärv Mobility Partner

Pressmeddelande   •   Jun 13, 2003 11:09 CEST

Styrelsen i Cyber Com Consulting Group Scandinavia AB har den 12 juni beslutat om nyemission av 200 000 aktier för delvis finansiering av förvärvet Mobility Partner Europe AB

Med stöd av bolagsstämmans bemyndigande har styrelsen i Cybercom beslutat att, med avvikelse från aktieägarnas företrädesrätt, öka bolagets aktiekapital med 200 000 SEK genom utgivande av 200 000 aktier på nominellt en (1) krona till en kurs av 16,55 SEK per aktie. Emissionen riktas till de två grundarna i Mobility Partner Europe AB.

Betalningen ska ske genom apport av 230 688 aktier i Mobility Partner Europe AB. Cybercom ska därutöver förvärva resterande befintliga aktier i Mobility Partner Europe AB genom erläggande av kontant köpeskilling.

Styrelsens fullständiga beslut finns tillgängligt hos bolaget, Norrmalmstorg 16, Stockholm.

- Vår uttalade strategi är offensiv satsning på att växa inom våra valda segment och förvärvet av telekombolaget Mobility Partner är helt i linje med detta, säger Mats Alders, vd och koncernchef Cybercom.

Mats Alders, VD och koncernchef, Cybercom Group
070 725 32 00
Mats Johansson, CFO Cybercom Group
070 834 33 56

Cybercom är ett IT-konsultföretag med fokus på att utveckla och stärka kundens verksamhet genom att leverera affärsutvecklande IT-lösningar inom telekom, finans och läkemedelsindustri. Cybercom grundades i Sverige 1995 och är sedan 1999 noterat på Stockholmsbörsens O-lista. Cybercom är en finansiellt stark koncern med verksamhet i Europa och kontor i Sverige, England och Danmark. Vi är ca 300 medarbetare med en genomsnittlig konsulterfarenhet på tretton år, som i kreativ och utvecklande miljö sätter värde i professionalism, erfarenhet, relationer och det resultat vi levererar.