HOOM AB

Nyfiken på Jade Jagger, Oman och sköna badrum?

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 15:17 CET

Den första snön föll tidigt i år. Allt för tidigt för min smak får jag nog erkänna. För även om jag njuter av att Sverige – åtminstone för det mesta – har fyra tydliga årstider, så tycker jag nog att snön kan vänta tills december. Men, det är bara att bita ihop, och jag hoppas att detta nummer av HOOM kan skänka lite välbehövlig och värmande inspiration.

Vi har i vanlig ordning gett oss ut på en spännande resa, den här gången till magiska Oman där vi besökt ett omtalat hotell. Vi besöker också heta Marocko och Jade Jaggers senaste projekt. Men vi söker också värme på betydligt närmare håll, nämligen i våra egna badrum. Vi har låtit vårt kunniga trendråd, som den här gången består av arkitekterna Gert Wingårdh, Thomas Sandell och Thomas Eriksson, lägga ut texten om detta ack så viktiga rum. Och vi har också gott på pryljakt och hittat några saker som gärna får förgylla våra egna badrum när vintern står för dörren.

En annan sak vi gärna lägger lite extra tid på när det blåser kallt runt knuten är matlagning. Kanske är det så enkelt som att vi söker oss till spisens värme. I detta nummer presenterar vi, precis som vanligt, en härlig trerätters middag som garanterat får det att vattnas i munnen. Denna meny är komponerad av stjärnkocken Henrik Norström. Vi har också åkt till Ibiza och kommit hem med ett reportage om en alldeles fantastisk bostad. Och fantastiska bostäder hittar ni som vanlig många fler av i HOOM. Vi är stolta över att alltid kunna presentera det allra bästa som fastighetsmarknaden har att erbjuda.

På webben och www.hoom.se presenterar vi aktuella artiklar om nyskapande design som kan lyfta ditt hem till nya nivåer. Du hittar även spännande resmål, hett mode, vackra smycken och lyxrestauranger som bara måste besökas. Mixen och tillgängligheten är viktig, för vi vet att många av våra läsare blickar söderut när kylan långsamt biter sig fast här i norr. Meningen är att vår webb ska vara en knytpunkt och ge inspiration oavsett var du befinner dig i världen.

......

Chefredaktör: Micael Wiking

Email: micael.wiking@hoom.se
Hemsida: www.hoom.se
Prenumeration: HOOM

HOOM är ett högkvalitativt livsstilsmagasin som handlar om exklusivt boende inredning, design, trender, gastronomi och resor. Distributionen sker direkt till utvalda fastighetsägare i Sverige med fokus på Storstockholm.

Under 2010 kommer följande mäklare presentera sina exklusivaste objekt i varje utgåva: Skeppsholmen Sotheby’s International Realty, Bjurfors, Tradition, Fredegårds Fastighetsbyrå, Saltsjöbadsmäklarna och SkandiaMäklarna.

En sammanfattning av en läsvärdesundersökning gjord av SIFO International Research samt en mediakit finns tillgänglig för nedladdning på hemsidan: www.hoom.se/mediakit.html

HOOM AB driver magasinet HOOM © samt inspirationssajten hoom.se. HOOM når en mycket kapitalstark målgrupp i Storstockholm. Den genomsnittliga hushållsinkomsten är närmare 1,1 MSEK. Målgruppen är jämnt fördelad mellan könen samtidigt som man har ett visst fokus på kvinnor. Konceptet är baserat på god kännedom om läsare och besökare för att nå maximal genomslagskraft.