Panasonic Nordic AB

Nyfunna talanger i unik utställning på Fotografiska

Pressmeddelande   •   Nov 09, 2010 10:02 CET

Nu är Lumix1200-utställningen på Fotografiska i full gång. Genom Lumix 1200-kampanjen har både proffs och amatörer fått chansen till en egen utställning på fotografiska. De 1200 första anmälda får under 15 minuter var sin egen utställning. Fotografen med bästa bidraget blir utsedd till årets Lumix-fotograf och får under en heldag en alldeles egen utställning.

Lumix1200-utställningen pågår 1-28 november. Panasonic lanserade i somras Lumix1200-kampanjen för att främja alla fotoentusiaster och amatörfotografer. Alla som fotograferar med en Lumix-kamera har kunnat skicka in sina foton och de 1200 första som registrerade sig får nu, under 15 minuter, sin egen utställning på prestigefulla Fotografiska. Bidragen visas på tio stycken 50-tums FullHD-skärmar i ett 150 kvm stort rum. Information om utställare och respektive tider finns på http://www.lumix1200.se/.

-  Med projektet 1200 vill vi slå ett slag för amatörfotograferna och visa i alla fall en bråkdel av alla de spännande bilder som tas av svenska folket idag, säger Andrea Gisle Joosen, VD på Panasonic.

Vinnaren utses av en jury och får den 28 november en helgdagsutställning samt även utmärkelsen årets Lumix-fotograf och en kamerautrustning värd 50 000 kr. På Lumix1200.se finns även möjlighet att rösta fram ”folkets favorit”.

Mer information om projektet finner du på http://www.lumix1200.se/">http://www.lumix1200.se/ och http://www.facebook.com/Lumix1200">http://www.facebook.com/Lumix1200

För mer information kontakta:

Anders Håll, Text 100, PR för Panasonic

Telefon: 08 545 517 73 Mobil: 0735-26 26 39

E-post: mailto:anders.hall@text100.se">anders.hall@text100.se

Om Panasonic

Panasonic Corporation är en av de världsledande tillverkarna av tekniska konsument-, affärs- och industriprodukter. Företaget omsatte totalt c:a 550 miljarder SEK under det senaste verksamhetsåret, huvudkontoret har sitt säte i Osaka, Japan och är bland annat noterat på börsen i Tokyo, Osaka, Nagoya, New York (NYSE).  Panasonic Nordic AB är ett helägt dotterföretag som har verksamhet i Sverige, Norge, Danmark och Finland. Det nordiska bolaget omsätter över 2,5 miljarder SEK per år och har mer än 100 anställda. I Norden marknadsförs företrädesvis produktgrupperna Audio/video, Hifi, kontorsprodukter, telekommunikation, hushållsprodukter, batterier, professionell broadcast-utrustning samt elektriska komponenter. För mer information om företaget och varumärket Panasonic besök vår hemsida www.panasonic.se