Kalmar Studentliv

Nygammal minifestival avslutar sommaren i Kalmar!

Pressmeddelande   •   Jul 31, 2013 09:59 CEST

GardenParty 2013tar över Kalmarsundsparken. Kalmars årliga utomhusfest öppnar upp för allmänheten och blir ännu större.

Få studenttraditioner ligger lika djupt inrotade hos den vanlige Kalmarstudenten som GardenParty, årets största sociala evenemang. Till 2013 års upplaga har dörrarna öppnat upp för alla festsugna Kalmariter och GardenParty Group bjuder för första gången in hela Kalmars unga och glada befolkning till en helkväll av party och musik.

GardenParty är höjdpunkten på den två veckor långa höstintroduktionen som anordnas för att välkomna alla nyanlända studenter vid Linnéuniversitetet i Kalmar. Den 31 augusti äger GardenParty 2013 rum i det temporära megatält som sätts upp i Kalmarsundsparken.

Kvällen inleds  med en traditionell studentsittning med middag och studentlekar. Klockan 21.00 slåss dörrarna upp för de med eftersläppsbiljetter där resten av kvällen består av liveband blandat med stora svenska DJs som intar den stora scenen med Smålands största dansgolv framför.

Under de åtta föregående år som GardenParty existerat har det vanligtvis släppts cirka 1100 biljetter som endast sålts till studenter, 700 biljetter för sittningen och 400 till eftersläppet. Till 2013 års upplaga ska evenemanget istället föra samman studentlivet med resten av stadens nattpuls. Totalt släpps det 2000 biljetter där 1200 av dem öronmärkts till eftersläppet. Nyheten i år är att alla, student som icke student, har möjlighet att köpa biljetter via vår hemsida. Detta är något unikt i Kalmars studenthistoria. Ambitionen är att GardenParty ska på sikt bli hela Kalmarregionens egna musikfestival i klass med de i Göteborg och Stockholm.

Bakom evenemanget står Kalmar Studentlivt med GardenParty Group i spetsen. Under de två introduktionsveckorna vid månadskiftet augusti/september arrangerar GardenParty Group även Nolleklubben som äger rum under sex kvällar på Sandra. Med start den 26 augusti förvandlas Sandra till stans hetaste och billigaste nattklubb.

För mer information eller frågor, kontakta:

Farzin Rajabi
Projektledare GardenParty 2013