Egmont Publishing Kids AB

NYHET!

Pressmeddelande   •   Sep 21, 2010 09:37 CEST

VAD: Sveriges nya kändis- och modetidning.

NÄR: i butik den 21 september.

VAR: i hela Sverige nu, därefter den nordiska och europeiska marknaden.

HUR: ett smart samarbete mellan de etablerade tidningsmakarna på Egmont Kärnan och Sveriges största kändissajt Posh24.se.

PÅ VILKET SÄTT: 100% kändistidning packad med fantastiskt bildmaterial och exklusiv rapportering.

VARFÖR: för att nyheter om kändisar säljer och intresset för skvallerpress och kändissegmentet ökar.

MED: stil & glamour.

UTAN: taskigheter & trash.

FÖR VEM: tjejer med stort intresse för – och nyfikenhet på –  kändisar, rykten, nyheter, skvaller, livsstil, mode och skönhet.

PRIS: 19:-

FREKVENS: var fjortonde dag.

AMBITION: bli den största kändis- och modetidningen.

INFORMATION: Linda Nehlstedt, affärsområdeschef Egmont Kärnan AB, tel: 040-693 95 03, e-post: linda.nehlstedt@egmont.se, Christofer Båge, Posh24.se, tel: 0767-15 43 42, e-post: christofer@posh24.com.

Egmont Kärnan AB, med verksamhet i Malmö (huvudkontor) och Stockholm, är marknadsledande inom barn- och ungdomsmedia samt spel och pussel. Egmont Kärnan AB, som omsätter 600 miljoner SEK och har 120 anställda, ingår i Egmont-koncernen, en av Skandinaviens ledande mediekoncerner, som ger ut medier i över 30 länder, och som med 7 600 medarbetare hade en omsättning 2008 på 1,6 miljarder EU.