Foodtwist

Nyhet: BerryWhite fruktdrycker med vitt te

Pressmeddelande   •   Feb 26, 2013 14:15 CET

4 superhärliga smaker, en bra idé. Så kan man sammanfatta de ekologiska dryckerna från Berry White.

Berry White är uppfriskande fruktdrycker där superfrukter och vitt te ger fantastiska smaker och verkligt uppfriskande känsla. En del av hemligheten är att man enbart arbetat med ekologiska råvaror och därmed är det mera smak, vitaminer och antioxidanter i dryckerna. BerryWhite drycker är dessutom helt fria från socker, sötningsmedel, färgämnen eller konserveringsmedel.

I dryckerna finns bara naturliga, ekologiska ingredienser.

Berry White drycker är skapade för att ge det vi vill ha. Drycker som är hälsosamma och etiskt väl producerade. Drycker som smakar gott och gör gott. Inte bara för dig utan även för andra. Så nu finns en riktig törstsläckare som smakar gott i alla sammanhang och gör gott både för dig och andra.

BerryWhite finns i 4 smaker

·  Citron, ingefära och acaibär med vitt te och yerba mate

·  Goijibär med persikor, vitt te och echinacea

·  Tranbär, guava och fläder med vitt te och guarana

·  Granatäpple och blåbär med vitt te

Dryckerna är packade i 330 ml drickvänliga glasflaskor med en extra vid öppning.

BerryWhite fruktdrycker finns nu i utvalda butiker, caféer och restauranger i Sverige genom Foodtwist, Wedmore Partners.

BerryWhite kommer från det brittiska företaget BerryWhite, grundat av Andrew Jennings. Idén har varit att skapa en dryck som är alltigenom god. Förutom smak och innehåll har man även tänkt längre och för varje såld flaska skänks en summa till välgörenhet.

Priset mot konsument beräknas ligga på ca 32:-

För mera information eller prover kontakta Kerstin Levin på Foodtwist, Wedmore Partners AB, tel 070 514 92 16 eller e-post kerstin.levin@wedmore.se. Bilder på produkterna finns på MyNewsdesk

Foodtwist ägs av Wedmore partners AB, ett familjeföretag. Idegivare till Foodtwist är Kerstin Levin. Foodtwist grundades 2011 och vill bidra till att man på ett lätt sätt kan få god och rolig mat med en twist. Och samtidigt mat som man hinner göra mitt i vardagen.