Ving Sverige AB

Nyhet! Boka favoritsäte på semesterflyget direkt på Ving.se

Pressmeddelande   •   Dec 17, 2015 09:37 CET

Nu blir det möjligt för kunder att beställa plats ombord på charterflyget redan vid bokningstillfället på Ving.se. Ving lanserar en smidig och enkel funktion där man får en tydlig överblick över lediga platser ombord.

Redan tidigare har det varit möjligt för kunder som flyger med Vings flygbolag Thomas Cook Airlines Scandinavia att beställa plats ombord via Airshoppen, men nu lanserar Ving funktionen direkt på Ving.se.

- Det här är ett sätt för oss att erbjuda våra kunder en ännu bättre serviceupplevelse. Att kunna boka säte ombord på flygresan direkt vid bokningstillfället har varit efterfrågat bland våra kunder och flera reguljärflygsbolag kan redan erbjuda detta. Därför känns det extra roligt att även vi kan erbjuda denna service på Ving.se, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Bokning av säten kan antingen ske direkt vid bokningstillfället eller senare genom att gå in på ”Min sida”. Säten kan bokas fram till cirka fem dagar innan avresa och betalas direkt på webben. Servicen finns tillgänglig vid bokning av Vings resor med det egna flygbolaget Thomas Cook Airlines Scandinavia.

Foto: Thomas Cook Airlines Scandinavia, foto Ving

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.