Cryptzone AB

Nyhet - Cryptzone hjälper universitet säkra sin data

Pressmeddelande   •   Sep 02, 2008 12:37 CEST

Cryptzone, nordens ledande leverantör av lösningar för förhindrande av informationsläckage (DLP - Data Leak Prevention,) meddelar idag att tre amerikanska universitet har implementerat Cryptzones Simple Encryption Platform (SEP) för att säkra sin känsliga information.

Universiteten har alla implementerat SEP för att undvika spridning av deras känsliga information som fortsätter vara ett stort problem för utbildningssektorn. En konsumentorganisation rapporterade nyligen att 30 procent av alla rapporterade säkerhetsintrång under 2006 involverade utbildningsinstitutioner.

Cryptzones Simple Encryption Platform blir en alltmer populär installation för universitet av alla storlekar. SEP ger en stark säkerhet för intellektuell egendom, implementeras enkelt i hela den nuvarande infrastrukturen och gör det enkelt för administratörer att hantera användare och dess rättigheter m.m. När framtida säkerhetsbehov uppkommer så kommer investeringen i SEP att ge flexibiliteten att rulla ut och hantera flera säkerhetsapplikationer kostnadseffektivt från en enda administrationskonsoll.

"Cryptzone är mycket nöjda med att ha gett dessa utbildningsinstitutioner möjligheten att skydda sin data," säger Peter Davin, VD Cryptzone. "Vi hör konstant om personlig, finansiell och studentinformation som försvinner eller blir stulen och är glada att fakulteten börjar se behovet av att säkra sin information. Vi ser stora möjligheter för våra lösningar inom den högre utbildningssektorn som vill säkra sin känsliga studentinformation. Utbildningsindustrin är redan en stor spenderare inom IT och marknadsundersökningsföretaget In-Stat bedömer att deras investeringar inom IT kommer uppgå till $65 miljoner till år 2010 i USA."