Cederroth International AB

Nyhet för bantare att sätta tänderna i

Pressmeddelande   •   Okt 08, 2003 12:49 CEST

Förra våren lanserades Nutrilett bars som snabbt blev en succé. Nu har Cederroth lanserat ännu en smak av de populära barerna, karamell/toffie.

Nutrilett bars är en måltidsersättning för dig som vill ha kontroll över vikten. De passar utmärkt som ersättning för frukost, lunch, kvällsmat eller som ett mellanmål. Barerna är ett bra alternativ som en snabb lunch på stan, innan/efter träning, när du jobbar över eller när du helt enkelt är sugen på något sött. Dela gärna upp en Nutrilett bar i bitar och ta till kaffet, ett nyttigare alternativ till fikabröd. Nutrilett bars innehåller alla vitaminer och mineraler kroppen behöver för en måltid och de ger samtidigt en behaglig mättnadskänsla, som håller i sig i flera timmar.

Nutrilett bars finns i smakerna choko-crisp, jordnöt/choklad, aprikos/citron, skogsbär/müsli och nu också karamell/toffie. Varje bar innehåller 210-220 kalorier. Ca pris för en förpackning med två barer är 32 kr.

Nutrilett – ett komplett bantningskoncept
Nutrilett sortimentet består idag av Intensiv pulver, bars och Varma Måltider. Med dessa produkter är det lättare att själv hålla kontrollen över sin vikt. Produkterna finns i olika smaker och samtliga varianter innehåller alla näringsämnen som behövs för en måltid.

Det går bra att kombinera Nutrilett produkterna efter eget tycke och smak. Varför inte ta en kopp choklad till frukost, en bar som mellanmål, en krämig soppa till lunch, en bar till mellanmål och en rykande pasta till middag?

Nutrilett finns att köpa i dagligvaruhandel och hälsofackbutiker.

Mer information om Nutrilett, stöd, råd och tips finns på www.nutrilett.nu.

För ytterligare information kontakta:
Sanna Danielson, produktchef, Cederroth International AB, tel 08-590 96 351, 070-262 24 62 sanna.danielson@cederroth.com

Birgitta Paulsson, medicinsk chef, Cederroth International AB, tel 08-590 96 376, birgitta.paulsson@cederroth.com