Learning4u AB

Pressmeddelande   •   Apr 25, 2019 09:24 CEST

NYHET! 14 maj Förändringsledning i praktiken

Datum: 2019-05-14 Klockan 08:00

Överkörda eller samarbetsvilliga medarbetare?

Omorganisationer, nytt IT-system, ny chef och nya arbetsmetoder, hopslagning av avdelningar och företag - eller bara nya arbetsuppgifter för individen.

Men hur gör man i praktiken när medarbetarna behöver gå från att känna sig överkörda och kränkta till att bli engagerade och samarbetsvilliga?

På det här frukostseminariet utgår vi från den väletablerade teorin ”The Change Grid”.

På seminariet tillämpar vi teorin i praktiken med hjälp av ett praktikfall och skådespelare som gestaltar medarbetare.

Vår seminarieledare är Anders Vestin, som med 30 år i IT- och Telecom-branschen, varit med om och kunnat dra slutsatser av åtskilliga mer eller mindre lyckade förändringar. Han är utbildad i förändringsledning, diplomerad coach och arbetar idag som konsult/utbildare. https://www.learning4u.se/seminarier/seminarier/staendiga-foeraendringar-pa-arbetsplatsen

Nytt roligt sätt att lära på. Du som är chef får träna på skarpa samtal som, svåra samtal, utvecklingssamtal och lönesamtal med skådespelare. Du får feedback på dina bra och dåliga beteenden. Får veta vad man kan säga och inte kan säga. Vi vågar utlova att du blir både rödblommig och svettig och har roligt. Efter en dags träning blir tryggare och säkrare i din chefsroll.