Ving Sverige AB

Nyhet! Världens högsta rutschkana till havs

Pressmeddelande   •   Jan 14, 2016 09:37 CET

Harmony of the Seas är inte bara världens största kryssningsfartyg utan kan nu även stoltsera med världens högsta rutschkana ute till havs. Här kan man kasta sig ut hela 10 däck ner samtidigt som fartyget kryssar mellan flera av Medelhavets pärlor.

I sommar kommer det nybyggda kryssningsfartyget Harmony of the Seas till Medelhavet. Ombord finns många fartfyllda aktiviteter, däribland den spektakulära rutschkanan Ultimate Abyss, som fram tills nyligen hållits hemlig.

Rutschkanan återfinns 45 meter ovan havsnivån och består av två parallella cylindrar som tar med åkarna på en fartfylld resa i 4 meter per sekund, från däck 16 till däck 6. Upplevelsen förstärks ytterligare med hjälp av de ljudeffekter som installerats i rutschkanan.

- Harmony of the Seas är verkligen ett fartyg för den som vill uppleva något utöver det vanliga och som suktar efter adrenalinkickar. Här står upplevelserna minst sagt på kö. Nyheten Ultimate Abyss är inget undantag. Det här är verkligen en häftig attraktion och att man dessutom har satsat på ljudeffekter i tunnlarna gör ju att upplevelsen blir ännu mer spektakulär, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Harmony of the Seas är Royal Caribbean Internationals senaste tillskott i flottan och är tillika världens största kryssningsfartyg; 19 däck högt, drygt 360 meter långt och med en passagerarkapacitet på nära 5 500 passagerare.Med Ving kan man kryssa med fartyget i Medelhavet, från Barcelona under perioden juni-oktober och från Rom under perioden juli-oktober.

Prisexempel

9 dagars kryssningspaket ”Palma, Marseille, Rom, Neapel” med avresa den 1 oktober 2016 från Stockholm. 7 nätters kryssning med Harmony of the Seas med boende i insideshytt inklusive helpension och dricks + 1 hotellövernattning i Barcelona, från 11 957 kronor per person.

Foto: Ultimate Abyss på Harmony of the Seas, foto Royal Caribbean International

Önskas ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.