Beriksson

Nyhet – Hay Tonic Water från ölbryggeriet Baladin

Pressmeddelande   •   Sep 23, 2019 15:46 CEST

Italienska craftöl-bryggeriet Baladin lanserar Tonic Water

Teo Musso som skapar dryckerna på bryggeriet Baladin fann det bästa höet till sin nya tonic i Alperna, nära Cuneo. Baladin använder sig av den första skörden för säsongen vilket ger drycken en fyllig arom. Den karaktäristiska bitterheten från kinin balanserar smaken, vilket ger en tonic som är utmärkt som en uppfriskande och törstsläckande dryck.

Varför inte testa att blanda Hay Tonic Water i en alkoholfri G&T?

Baladin Hay Tonic Water innehåller 20 cl och kostar cirka 25-35 kr i butiker och serveringar som erbjuder god kvalitet.

Baladins drycker har inspirerats av nostalgi från grundarens unga år. De strävar efter att framställa naturliga produkter som tar avstamp i traditioner och gamla recept men tillför samtidigt nya idéer och sätt att erbjuda produkterna på. Därför är det viktigt för Baladin att visa respekt för jorden och det som den erbjuder, för att kunna fortsätta framställa det som ger oss mening och energi.

Läs mer här. Pressbilder hittar du här. Har du frågor får du gärna mejla mig. Läs våra tidigare pressreleaser här. Håll koll på senaste nyheterna från Beriksson på Instagram, här och Facebook, här.

Beriksson är ett västsvenskt familjeföretag som levererar noga utvalda delikatesser från olika delar av världen. Vi levererar produkter av hög kvalitet med goda smaker i vackra förpackningar: choklad, praliner, yuzudryck, lakrits, kakor och chilisåser.Vi erbjuder god smak för alla sinnen. Läs mer på beriksson.se.