toodeloo AB

NYHET! Kelim plastmatta i två nya färgställningar

Pressmeddelande  •  2012-08-10 12:42 CEST

Vi utökar nu vår familj Kelim plastmatta med två nya färgställningar: Kelim röd/orange och Kelim ljus/mörk blå. Inspirationen till plastmattan Kelim kommer från de klassiska Kelim mattorna, vars mönster aldrig gått ur tiden. Mönstret Kelim är vår nordiska tolkning av det klassiska mönstret. Plastmattan Kelim finns i nu i sex färgställningar och två storlekar.

toodeloo kommer att ställa ut på Formex mässan den 16-19/8 i Älvsjö i B-hallen i monter B01:36. Har ni vägarna förbi så är ni välkomna in och där kan ni se alla toodeloos produkter samt se våra produktnyheter.

Vill ni ha högupplösta bilder eller låna produkter för fotografering, hör av er till oss på tel: 0708-275 396 eller skicka ett mail till info@toodeloo.se. Om ni vill se och känna på produkterna så är ni välkomna att boka in ett möte i vårt Showroom på Lidingö.

Om toodeloo:

toodeloo designar mönster som är grafiskt rena till produkter för hem och uteplats så som kuddfodral, brickor, vaxdukar och plastmattor. Genom att inte låsa oss vid en viss stil eller trend ges det utrymme till inspiration från både dåtid, samtid och från fjärran land. Vi har ett långsiktigt perspektiv när vi gör mönster och väljer ut material som ska kunna hålla länge och som kan återanvändas.

Vårt fokus ligger på produkter som håller hög kvalité och vi väljer att arbeta med de material och behandlingar som gör minst skada på miljö och omvärld. Vi producerar alla våra produkter i Sverige och har ett nära samarbete med våra leverantörer. För oss är det också viktigt att våra produkter är funktionella med brickor som tål maskindisk, plastmattor och vaxdukar som är avtorkningsbara samt kuddfodral av slitstarkt material.

toodeloo ingår i Nordic Design Collective - "Sveriges bästa designbutik med utvald ny design direkt från morgondagens stjärnor".

toodeloo!

/Kristin Johansson

För mer information och pressbilder:

toodeloo AB
Kristin Johansson