Ving Sverige AB

Nyhet: Koh Yao Noi i Thailand

Pressmeddelande   •   Nov 24, 2016 09:42 CET

Ving utökar med ytterligare ett resmål i Thailand, det är Koh Yao Noi, en av de största öarna i den vackra Phang Nga-provinsen. Ön ligger mellan norra Phuket och Krabi och är framför allt känd för sina dramatiska kalkstensformationer och sina vackra vita stränder.

- På Koh Yao Noi väntar dramatisk natur och vita stränder och trots att ön är ganska stor är turismen begränsad. Det finns inga stora vägar och bara ett fåtal hotell. Ön är fantastiskt vacker och ett riktigt smekmånadsställe, där man snorklar, badar, dyker, läser eller bara njuter i en solstol, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Cape Kudu Hotel
På Koh Yao Noi erbjuder Ving det läckra boutiquehotellet Cape Kudu Hotel (VVVV+) som är helt nybyggt och beläget direkt vid havet på öns östra sida. Hotellet ligger fridfullt till, omgivet av regnskog och palmer med promenadavstånd till paradisstranden Pa Sai Beach. Här finns även ett stilrent poolområde med bekväma balisängar samt en restaurang där man kan välja mellan både traditionella och moderna rätter med fusion-inslag. Här bor man i dubbelrum med havsutsikt och den som vill bo extra lyxigt bokar en villa med egen pool.

Två rumstyper erbjuds:
Dubbelrum (ca 45 m2) med havsutsikt, för 2 personer
Villa (ca 62 m2) med privat pool, för 2 personer.

Koh Yao Noi finns i Vings program från 1 februari 2017 och är bokningsbart från och med denna vecka.

Ta sig till Koh Yao Noi
Flyg med Thomas Cook Airlines Scandinavia till Phuket, därefter transfer till Koh Yao Noi med buss och båt. Transfer med buss från Phukets flygplats till båten i Bangrong tar ca 30 minuter, båtresan över till Koh Yao Noi tar sedan ca 45 minuter. Resmålet är på egen hand.

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Phuket med Thomas Cook Airlines Scandinavia, avresa 13/3, 2017. Boende i två veckor med del i dubbelrum med havsutsikt. Från 17 875 kronor/person inkl. frukostbuffé samt transfer till och från Koh Yao Noi.

Läs mer: http://www.ving.se/thailand/koh-yao-noi

För ytterligare information, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Foto: Illustration av Villa med poolaccess.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.