CA Mätsystem AB

Nyhet! Mikro-ohmmeter med en testström upp till 200 A.

Pressmeddelande   •   Maj 03, 2016 10:01 CEST

CA6292 är en mikro-ohmmeter för mätning av låga resistanser med en testström upp till 200 A.

Med det interna kylsystemet kan mätning utföras under obegränsad tid upp till 100 A samt 120 s om testströmmen är över 100 A.

För mätningar på tågfordon för kontroll av axel- och boogieresistanser samt svetspunkter och rälskontinuitet där en testström på minst 50 A ofta är nödvändig.

Även lämplig för mätning på mellanspännings- och högspänningsapplikationer både vid tillverkning samt vid underhållskontroll. Exempelvis brytarkontroll och jordförbindelsekontroll. Med BSG-läget (Both sides grounded) kan mätningar göras på objekt där båda sidorna är anslutna till jord.

Konfigurering och rapportgenerering kan göras på frontpanelen eller med Dataview svensk mjukvara via USB till PC.

Mer information på hemsidan

CA Mätsystem AB

Johan Bodin

E-mail: jb@camatsystem.com