G A Lindberg ChemTech AB

NYHET! Mobil Delvac 1™ LE 5W-30

Pressmeddelande   •   Jun 24, 2013 09:23 CEST

Helsyntetisk dieselmotorolja för krävande tillämpningar. Nu med nya godkännanden, vilket gör att denna motorolja kommer att förbättras avsevärt med dess breda tillämpningsområde.

Helsyntetisk diesemotorolja

Mobil Delvac 1™ LE 5W-30 är en helsyntetisk dieselmotorolja för krävande tillämpningar som kombinerar avancerat motorskydd i moderna fordon med låga utsläpp med förbättrad bränsle-ekonomipotential1 och andra hållbarhetsrelaterade fördelar som att förlänga både motorns och utsläppssystemets livslängd och möjlighet till förlängda oljebytesintervaller.

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 använder spjutspetsteknologi för att leverera enastående prestanda och är väl lämpad för en mängd olika dieseldrivna kommersiella fordon, både i landsvägs- och entreprenadtillämpningar inom transport-, gruv-, bygg- och jordbruks branscher. Mobil Delvac 1 LE 5W-30 uppfyller eller överträffar ett extremt brett spektrum av
industri- och tillverkarspecifikationer från hela världen.

Specifikationer och godkännanden
för Mobil Delvac 1 LE 5W-30

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 uppfyller eller överträffar kraven enligt:

ACEA E9*
ACEA E7
ACEA E6
API CJ-4*
API SN*
JASO DH-2*
Caterpillar ECF-3*
Cummins CES 20081*
DAF Extended Drain
Ford WSS-M2C171-E*

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 har följande maskinbyggares godkännanden:

MB-Approval 228.51
MB-Approval 228.31*
MAN M 3477
Volvo VDS-4*
Volvo VDS-3
Deutz DQC IV-10 LA*
Detroit Diesel DDC Power Guard Oil Specification 93K218*
Mack EO-O Premium Plus*
MTU Oil Category 3.1
Renault Truck RLD-3*
Renault Truck RLD-2

Mobil Delvac 1 LE 5W-30 rekommenderas av ExxonMobil
för användning i applikationer som kräver:

Renault Truck RGD
Renault Truck RXD

OBS! Då det är många nyformuleringar för denna produkt så gäller nya säkerhetsdatablad, tekniska datablad samt nya artikelnummer för nylanseringen av produkten.

Nytt art.nr:  MOBIL DELVAC 1 LE 5W30* PAIL 20L = 152249
Nytt art.nr: MOBIL DELVAC 1 LE 5W30* DRUM-M 208L = 152250

Finns nu även i 4L förpackning:

Art.nr: MOBIL DELVAC 1 LE 5W30 4X4L EU-ML = 152252

Användningsområden

• Hårt belastade motorer i moderna fordon med låga utsläpp, som utnyttjar teknologier såsom dieselpartikelfilter (DPF), selektiv katalytisk reduktion (SCR), kontinuerligt regenererande fällor (CRT), diesel-oxidationskatalysatorer (DOC) och avgasåtercirkulation (EGR)
• Naturligt aspirerad och turboladdad dieseldriven utrustning
• Lastbilar och bussar i när- och fjärrtrafik
• Entreprenadutrustning inom gruv-, bygg- och jordbruksbranscherna

* Se ägarhandboken för de krav som tillverkaren av ditt fordon eller din utrustning ställer

För mer detaljerad information om denna produkt.

Läs pressreleasen från ExxonMobil här.

Läs mer om G A Lindberg ChemTech:s andra produkter från Mobil.

Vi erbjuder våra kunder helhetslösningar inom; Sammanfogning/limning/tätning, smörjning, skäroljor/vätskor för metallbearbetning, rostskydd, rengöring och produkter för elektronikproduktion. Tillsammans med våra doseringssystem så får ni alltid rätt mängd på rätt plats oavsett produkt. En helhetslösning från oss innebär självklart att ni får en fungerande produkt/lösning för produktion och underhåll, utöver detta får ni även leveranser av önskad produkt enligt era önskemål i rätt tid.

Tillsammans med en god totalekonomi.

Produkterna/lösningen ska naturligtvis uppfylla gällande lagar och regler, både vad det gäller yttre och inre miljö. Vi ställer kostnadsfritt upp med härdplastutbildningar för våra kunder.

Vårt rikstäckande återförsäljarnät hjälper dig med snabba leveranser och lokal lagerhållning av alla våra produkter.