Goldwell

Nyhet! NECTAYA - Upplev världens första färgnektar

Pressmeddelande   •   Maj 09, 2012 10:27 CEST

Goldwell är stolta att presentera Nectaya, en ammoniakfri och extremt näringsrik hårfärg. Med Nectaya känns håret omedelbart friskare och får ett fylligt resultat med otrolig glans.

Nectaya är resultatet av 6 års forskning och omfattar 7 sökta patent. Det är dessutom marknadens första hårfärg med IntraLipid TechnologyTM vilket gör att håret repareras och byggs upp under färgningsprocessen1. Berikad med Arganolja får håret dessutom en len och lyxig känsla.

Förstklassig färgning till förstklassiga kunder kräver ännu mer:

• Upp till 92% naturliga produkter
  • Berikad med Arganolja som ger intensiv balsameffekt
  • Fin och behaglig, kemikaliefri doft
  • Pålitlig täckning av grått hår
  • Upp till 3 stegs uppljusning
  • 36 exceptionellt rika och vibrerande nyanser med upp till 45%³ mer färgglans
  • Krämig konsistens som ger en lyxig upplevelse för salongskunden

Premiumbehandling

Nectaya har utvecklats för att uppfylla de höga förväntningarna hos en ny generation kunder. När det gäller permanent hårfärg föredrar 90% av alla kunder skonsammare färg som bevarar håret så friskt som möjligt - utan att behöva kompromissa med resultatet.

Strålande trendnyanser och tillförlitlig gråhårstäckning är grundläggande krav som måste kunna uppfyllas. Dessutom vill kunden ha en skön behandling med en behaglig doft. Med Nectaya tillmötesgår vi alla dessa krav och mer därtill – vilket är precis vad dagens salongskunder förväntar sig.

Nectaya är en professionell hårfärg som bara finns som salongsbehandling.

Välkommen till Nectayas vackra värld!

Med vänliga hälsningar,

Charlotte Mehrens

PR-ansvarig

charlotte.mehrens@persea.se

Gå gärna in på www.goldwell.se för att hämta bilder och läsa mer om våra produkter.

1 – Innovativ reparerande färgning för en helt ny känsla

Friskt hår får sin skönhet och glans från en perfekt lipidbalans. Kemikalier, mekanisk behandling och miljöfaktorer gör att håret förlorar lipider, och gör det platt, bräckligt och glanslöst. Goldwells IntraLipidTM återställer effektivt lipidbalansen i hårets kärna, och ger ett långvarigt friskare hår.

2 – Jämfört med icke-ammoniakfri hårfärgning från ledande tillverkare av professionella hårvårdsprodukter, konstaterat av oberoende forskningsinstitut 2011

3 – Jämfört med konventionell permanent hårfärg. Intern undersökning 2011.

Goldwell är en av de ledande aktörerna på den professionella hårvårdsmarknaden i Sverige. Vi vet att du får de bästa råden och de bästa hårprodukterna hos frisören. För att garantera dig kvalitet och service hittar du därför våra produkter hos frisören - och bara där! Goldwell tillverkas i Tyskland av KPSS HAIR som är ett dotterbolag till Japanska KAO.