Ving Sverige AB

Nyhet! Sivota och Ammoudia nya grekiska resmål hos Ving sommaren 2017

Pressmeddelande   •   Okt 06, 2016 10:14 CEST

Sivota och Ammoudia är två små byar några mil norr respektive söder om den större och betydligt mer kända byn Parga, alla på den joniska kusten på det västra grekiska fastlandet. Till sommaren 2017 lanserar Ving de två byarna som har fina stränder, grekisk stämning och små familjära hotell.

De senaste somrarna har det lilla grekiska resmålet Parga varit ett av Vings bäst bokade resmål, redan tidigt på året, långt innan sommaren gjort sitt intåg.

– Parga är en riktig pärla där våra gäster stortrivs och ligger alltid med på topplistan över de resmål där vi har de mest nöjda sommarresenärerna och jag förstår dem då det är otroligt charmigt. Från Parga och våra nya resmål på fastlandet är det dessutom lätt att utforska omgivningarna och här befinner man sig mitt i den grekiska mytologin med Nekromantion, floden Styx och Hades på nära håll. Våra två nya resmål ger kunderna ännu mer att välja mellan på den populära kusten, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Sivota och Ammoudia
Sivota är en liten by med knappt tusen invånare några mil norrut längs kusten, från Parga. Här är kuperat och naturskönt och det finns en rad stränder att välja mellan. På kvällarna är den lilla hamnen den naturliga samlingspunkten och där hittar man också de flesta av byns restauranger och tavernor, med fin utsikt över hamnen. Där ligger både fiskebåtar och lyxyachter förtöjda, då Sivota är en populär hamn i yacht-kretsar i hela Europa. I Sivota erbjuder Ving fyra mysiga, små familjära hotell.

Ammoudia, knappa två mil söder om Parga, är en än mindre by med endast några hundra invånare och här finns lugnet och möjlighet till skön avkoppling. Byn ligger i en stor bukt vid en lång, fin strand och är kanske mest känd för att det är här som floden Acheron, eller floden Styx i den grekiska mytologin, mynnar ut i havet. Det är populärt att paddla kajak eller åka båt uppåt floden eller att bara slå sig ner på någon av restaurangerna längs floden, där det serveras pinfärska fisk- och skaldjursrätter. I Ammoudia har Ving såväl familjära, små hotell som ett snyggt boutiqe-hotell.

Den som önskar kan kombinera en veckas semester i Sivota eller Ammoudia med en vecka i Parga eller på Lefkas.

Prisexempel:Flyg t/r Stockholm – Preveza med avresa 15 maj 2017. Boende 1 vecka i en tvårumslägenhet på Giovanni Studios i Sivota, 3 475:-/ person.

Flyg t/r Köpenhamn eller Stockholm – Preveza med avresa 29 maj 2017. Boende 1 vecka i ett dubbelrum med balkong, inklusive frukost, på Poseidon i Ammoudia, 4 275:-/ person.

Ving flyger från Stockholm och Köpenhamn direkt till Preveza från mitten av maj fram till början av oktober 2017.

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.