Ving Sverige AB

Nyhet! Sommarkryssa till tonerna av musikalen Grease

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2015 11:38 CET

I sommar kryssar det nybyggda fartyget Harmony of the Seas i Medelhavet. Förutom en rad olika fartfyllda aktiviteter, spännande attraktioner och ett brett utbud av mat och dryck, shopping och underhållning kan man i sommar även se den omtyckta musikalen Grease ombord. Broadway-succén sätts nämligen för första gången upp på en scen ute till havs.

- Att kryssa med världens största kryssningsfartyg är en upplevelse bara i sig och att dessutom göra det i Medelhavet är verkligen något extra. Underhållningen ombord är i världsklass och uppsättningen av klassikern Grease är inget undantag. Det här är en häftig nyhet, som vi är glada att kunna erbjuda våra kunder i sommar, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Musikalentusiaster kan njuta av tonerna till Grease och se den 50-talsinspirerade high school-showen flera gånger i veckan ombord på Harmony of the Seas i sommar. Liksom musikalerna och övriga shower ombord på Royal Caribbean Internationals fartyg håller underhållningen mycket hög nivå med professionella dansare och artister. Alla shower ingår dessutom i kryssningspriset.

Harmony of the Seas är Royal Caribbean Internationals senaste tillskott i flottan och är det största passagerarfartyget som någonsin seglat på världens hav. I sommar kryssar det i västra Medelhavet och besöker populära hamnar som Barcelona, Palma, Marseille, Rom (Civitavecchia), La Spezia och Neapel. Ving erbjuder veckolånga kryssningar med Harmony of the Seas som paketeras med flyg och en hotellövernattning. Första kryssningen går den 12 juni 2016 och utgår från Barcelona.

Harmony of the Seas är ett spektakulärt fartyg som kan erbjuda allt från robotbarer, vattenruschbanor och virtuella fönster i insideshytterna till stora poolområden, restauranger och barer. Därutöver finns ett stort och brett utbud av aktiviteter ombord.

Prisexempel:

Kryssningspaket ”Palma, Marseilles, Rom, Neapel”: 7 nätters kryssning i västra Medelhavet med Harmony of the Seas + hotellövernattning i Barcelona + flyg. Total reslängd 9 dagar. Boende i insideshytt inklusive helpension och dricksombord, från 12 235 kronor/person.

Foto: RCL Cruises ltd

Läs mer om Vings kryssningar påwww.ving.se/kryssningar

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.