CA Mätsystem AB

Spänningsprovare 1000 V kategori IV

Pressmeddelande   •   Apr 16, 2019 09:31 CEST

Chauvin-Arnoux presenterar spänningsprovare för spänningskontroll av andra spänningar än driftspänning enligt EN 61243. Med låg ingångsimpedans för mätning upp till 1000 V AC / 1400 V DC med 1000 V kat IV spänningskategori.

För automatiska lågimpedans spänningsmätningar med frekvenser från 16 2/3 Hz upp till 800 Hz. CA771 och CA773 har praktiska extrafunktioner som ficklampa, fasidentifiering, 2-tråds fasföljdskontroll, summer och resistansmätning samt inbyggt jordfelsbrytartest ( 30 mA )

CA771 kan användas i temperaturområdet – 30 C°…+ 60 C°.

Mer information finns på vår hemsida!

CA Mätsystem AB

Johan Bodin

E-mail: jb@camatsystem.com

Hemsida: www.camatsystem.com