Goldwell

NYHET! StyleSign Satin Guard - som ett osynligt paraply för ditt hår

Pressmeddelande   •   Mar 21, 2012 13:43 CET

Plattat hår drar till sig fukt – men ju bättre skyddat håret är, desto längre håller frisyren. Nya StyleSign SATIN GUARD är en tyngdlös skyddsspray som skyddar håret som ett osynligt paraply. På så sätt blockeras fukten effektivt – i upp till 72 timmar. NYA StyleSign SATIN GUARD, 200 ml

• Tyngdlös skyddsspray för hållbar silkeskänsla i plattade frisyrer

• Blockerar fukt – i upp till 72 timmar

• Tynger inte ner håret

• Antistatisk effekt

• Färgskydd

Applicering: Spraya jämnt i plattat hår och arbeta in lätt med händerna. Resultat: Glansigt, Silkeslent rakt hår. Blockerar fukt i upp till 72 timmar.

FRISÖREXKLUSIV

Pris ca 198 kr, finns på frisörsalonger i mitten av april 2012

GOLDWELL StyleSign Straight - minskar antalet avbrutna hårstrån med upp till 80%

25%* av alla kvinnor plattar sitt hår regelbundet men utan tillräckligt med kunskap. Det resulterar i att håret skadas och att stylingen inte håller lika länge som de skulle vilja.

Hur minskar jag skadorna på håret och får frisyren att hålla?

1. FÖRE FÖNING - HOT FORM, för fint till normalt hår / FLAT MARVEL, för vågigt till lockigt, grovt hår. Detta är färg- och värmeskyddande produkter, upp till 200°, som förbereder håret för plattning redan under föningen. Resultat: plattningen får större effekt och skador orsakade av värme motverkas effektivt.

2. PLATTA HÅRET MED - SLEEK PERFECTION, för alla hårtyper. Detta är ett vattenfritt sprayserum med extra värmeskydd som motverkar skador av aggressiv vattenånga. Resultat: antalet avbrutna hårstrån reduceras med upp till 50%.

Tillsammans med förbehandlingsprodukterna HOT FORM eller FLAT MARVEL minskas andelen avbrutna hårstrån med upp till 80%.

NYHET!

3. SKYDDA DIN STYLING - SATIN GUARD , för alla hårtyper. Det här är en tyngdlös skyddsspray som skyddar håret som ett osynligt paraply. På så sätt blockeras fukten effektivt – i upp till 72 timmar.

* Baserat på en konsumentundersökning i Tyskland & USA maj 2011

Goldwell är en av de ledande aktörerna på den professionella hårvårdsmarknaden i Sverige. Vi vet att du får de bästa råden och de bästa hårprodukterna hos frisören. För att garantera dig kvalitet och service hittar du därför våra produkter hos frisören - och bara där! Goldwell tillverkas i Tyskland av KPSS HAIR som är ett dotterbolag till Japanska KAO.