Ving Sverige AB

Nyhet! Sunprime Protaras Beach på Cypern - Vings sextonde Sunprime-hotell

Pressmeddelande   •   Sep 07, 2017 10:48 CEST

Till sommaren 2018 öppnar Ving Sunprime Protaras Beach på den sydöstra delen av Cypern. Sunprime Hotels är Vings skräddarsydda hotell för alla som reser utan barn. Sunprime Protaras Beach är det andra Sunprime-hotellet på Cypern och det sextonde i Vings utbud.

Sunprime-hotellen brukar beskrivas som platser där livet är lite lugnare och vuxna som reser utan barn tycker de är helt underbara. Sunprime Protaras Beach är inget undantag. Där finns möjlighet till både träning, avkoppling och njutning.

- Trenden att bo på ett koncepthotell ökar ständigt och Sunprime-hotellen har varit en succé sedan vi öppnade det första hotellet för tio år sedan. Våra koncept är unika och särskiljer oss från konkurrenterna och det känns verkligen roligt att nu kunna erbjuda ännu ett Sunprime på Cypern, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving,

Sunprime Protaras Beach
Sunprime Protaras Beach är ett väldesignat hotell precis vid den härliga Fig Tree Bay-stranden, en av Cyperns bästa stränder. Det ligger bara ett stenkast från centrum där man hittar flera mindre butiker, restauranger, caféer och barer.

De 109 hotellrummen har en stilren och modern design, många av dem erbjuder också en härlig utsikt över havet. Hotellets läckra pool erbjuder svalka om man inte föredrar ett dopp i det kristallklara havet, invid hotellet. På hotellet finns även Sunprime Spa som erbjuder många sköna behandlingar för hela kroppen.

För dem som vill träna på semestern finns ett fräscht gym, utan avgift, men även ett stort utbud av populära och energigivande träningspass som till exempel vattengympa eller Core. Alla passen är gratis och leds av instruktörer som är utbildade av SATS ELIXIA.

På hotellets restauranger serveras vällagad mat och det finns möjlighet att köpa till frukost, Sunprime Inclusive eller All Inclusive. Här finns en buffétrestaurang och en à la carte-restaurang som ligger i hotellets Beach Club och erbjuder en enastående utsikt över havet. Där ligger även en av hotellets barer som har en loungeterrass med fantastisk havsutsikt.

Hotellet blir bokningsbart torsdag 7 september. Läs mer här: https://www.ving.se/cypern/protaras-fig-tree-bay/sunprime-protaras-beach

Prisexempel: Flyg t/r Stockholm – Cypern med Thomas Cook Airlines Scandinavia, avresa 20 augusti 2018. Boende i dubbelrum rum med balkong mot omgivningarna, i en vecka på Sunprime Protaras Beach. 5 975 kr/person.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.