Ving Sverige AB

Nyhet: Ving erbjuder certifierat Klassikerhotell på Mallorca

Pressmeddelande   •   Maj 11, 2016 09:24 CEST

I samarbete med En Svensk Klassiker har Ving klassikercertifierat Sunwing Alcudia Beach på Mallorca. Hotellet är därmed det allra första som uppfyller kriterierna för att få kallas Klassikerhotell, vilket innebär att det finns goda förutsättningar för träning i de fyra klassikergrenarna, samt gruppträning, gym och massage.

Nu satsar Ving på att certifiera ytterligare fem till sex hotell som Klassikerhotell, främst bland Vings egna koncepthotell; familjehotellen Sunwing Family Resorts och vuxenhotellen Sunprime Hotels.

– Det här är förstås en fin service för våra klassikerutövare, som nu kan vara garanterade bra träningsförhållanden när de reser, säger Michael Thorén, vd på En Svensk Klassiker.

Intresset för att kombinera träning och avkoppling på sin semesterresa utomlands ökar och nu kan resenärerna enkelt hitta bra destinationer med träningsmöjligheter.

– Att träna på semestern är för många en självklarhet idag. Med klassikercertifierade hotell underlättar vi för dem som vill träna simning, löpning, stavgång och cykel inför en Klassiker. Ving kommer också att genomföra ett flertal träningsresor tillsammans med En Svensk klassiker, de första kommer att göras under oktober månad till Mallorca, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513 075, magdalena.ohrn@ving.se

Michael Thorén, vd En Svensk Klassiker, tel 0705-597221, michael.thoren@ensvenskklassiker.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.