Ving Sverige AB

Nyhet! Ving lanserar Club Med

Pressmeddelande   •   Dec 03, 2015 11:04 CET

Som enda researrangör i Sverige kan Ving nu erbjuda det populära franska hotellkonceptet Club Med. I somras presenterades det strategiska partnerskapet mellan Vings ägare Thomas Cook Group och Club Med och nu släpps sju hotell upp till försäljning på Ving.se.

Club Med, eller Club Méditerranée som är det egentliga namnet, är ett etablerat franskt varumärke med hotell världen över. Som pionjärer inom All Inclusive har Club Med utvecklat ett koncept som slår det mesta. I resans pris ingår i stort sett allt, oavsett om det gäller träning och aktiviteter eller mat och dryck.

- På Club Med- hotellen tar man verkligen All Inclusive-konceptet till nya höjder. Att så mycket ingår i priset gör hotellen både unika och prisvärda. Det känns väldigt roligt att vi, som enda svenska arrangör, nu kan erbjuda ett så populärt varumärke som Club Med i vårt program med många fina hotell världen över, säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Club Med erbjuder ett stort och brett utbud av aktiviteter på hotellen som lämpar sig såväl för barn som vuxna. På anläggningarna har man obegränsad tillgång till exempelvis vattensporter, gym och träningsklasser. De flesta aktiviteter ingår i priset, endast ett fåtal är mot avgift. För de allra minsta finns det även barnanpassade aktiviteter och många hotell har också barnklubbar. I underhållningsprogrammet finns både shower, nattklubbar och liveband.

Utbudet av restauranger och barer är gediget och såväl buffé som à la carte är inkluderat i priset. På hotellen finns även stora poolområden och i stort sett alla anläggningar har också en egen strand med gratis solstolar och parasoller. Vill man hitta en egen avskild plats för avkoppling kan hotellen locka med stora, vackra trädgårdar.

I ett första skede lanserar Ving sju Club Med- hotell; två i Turkiet (Kemer och Bodrum), två på Mauritius, ett i Thailand (Kata Beach, Phuket), ett i Florida (Port St. Lucie) samt ett på Maldiverna. Hotellen håller hög klass med en rating på 4, 4+ eller 5. Ving erbjuder boende i dubbelrum Club Room på samtliga hotell. I Thailand finns dessutom Deluxe-rum och på Maldiverna sk water villas. De sju hotellen går att boka från april och maj 2016. Club Med kommer även att säljas av Vings systerbolag; Ving i Norge och Spies i Danmark.

Prisexempel

En vecka på Club Med Kemer Palmiye (VVVV+) i Kemer, Turkiet. Avresa den 4 april 2016 från Arlanda, Stockholm. Boende i dubbelrum Club Room inklusive All Inclusive, från 9 975 kronor per person.

Läs mer om Club Med påwww.ving.se/club-med

Foto: Club Med Kani, Maldiverna, foto Ving.

För ytterligare information eller högupplösta bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.