Ving Sverige AB

Nyhet! Ving utökar fotbollsprogrammet med Manchester City och Atletico Madrid

Pressmeddelande   •   Aug 17, 2017 14:49 CEST

Ving fortsätter satsningen påfotbollsresor. Höstens stora nyheter stavas Manchester City och Atletico Madrid, dit Ving kan erbjuda resor till lagens hemmamatcher på Etihad Stadium och Estadio Vicente Calderón. Samtidigt öppnas försäljningen av fotbollsresorna till spanska La Liga med fotbollspaket till FC Barcelonas och Real Madrids matcher på Camp Nou och Santiago Bernabeu.

- Att uppleva en fotbollsmatch på plats är en häftig upplevelse. Det känns därför väldigt roligt att vi kan erbjuda alla fotbollsfantaster möjlighet att se ytterligare två lag på sina hemmaarenor, säger Magdalena Öhrn, informationschef på Ving.

Sedan tidigare har Ving fotbollsresor till både La Liga i Spanien och Premier League i England med lagen FC Barcelona, Real Madrid, Manchester United, Liverpool, Chelsea, Tottenham och West Ham.

Vings fotbollsresor inkluderar alltid minst två hotellnätter samt matchbiljett. Flyg bokas separat.

Prisexempel Manchester City: match 23/12Manchester City – Bournemouth på Etihad Stadium. Två nätter på hotell Doubletree by Hilton Manchester. Boende i dubbelrum inklusive frukost. Paket från 2 149 kronor per person (flyg tillkommer).

Prisexempel Atletico Madrid: match 15/10 Atletico Madrid – FC Barcelona på Estadio Vicente Calderón. Två nätter på Hotel Abba Madrid med frukost hotell samt matchbiljett från 4.225:- per person (flyg tillkommer).

För ytterligare information kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, magdalena.ohrn@ving.se, tel 0709-513075.

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.