Ving Sverige AB

Nyhet! Vings succékoncept Ocean Beach Club utökas med ännu ett hotell

Pressmeddelande   •   Nov 10, 2016 10:18 CET

Sedan Ving lanserade sitt första OBC på Kreta för sex år sedan har det varit en stor succé. Till sommaren 2017 öppnar Ving sitt tredje Ocean Beach Club, OBC. Det nya hotellet ligger på Cypern med sandstränderna Sandy Bay och Nissi Beach på vardera sida om hotellet. Här erbjuds boende med poolaccess direkt från terrassen.

Ocean Beach Club by Sunwing Resort är ett lyxigare och lugnare koncepthotell för den moderna familjen som uppskattar design och god mat i en skönt avslappnad atmosfär. Ocean Beach Club bygger på samma grundidé som Vings Sunwing Family Resort där kvalitet och funktion är ledorden och målet är att skapa den perfekta semesteranläggningen för barnfamiljer. Sedan tidigare finns OBC på Kreta och på Gran Canaria.

– Vi är otroligt glada att vi äntligen hittat platsen för vårt tredje OBC. Ocean Beach Club - Cypern har 96 sviter så det är litet och personligt med en lugn atmosfär som kombinerar skandinavisk design med kultur och klimat från Medelhavet. Man kan inte bo bättre när man reser med familjen,säger Magdalena Öhrn, informationschef Ving.

Boende med direkt poolaccess
Hotellet erbjuder flera typer av boende som Compact Suites, enrumssviter med kombinerat sov- och vardagsrum för upp till fyra personer och ett barn samt balkong eller terrass, varav flera med access till privat delad pool från terrassen. Tvårumslägenheter för upp till fyra personer, Club Suites, finns också med generösa terrasser och balkonger, och vissa med access till privat, delad pool.

Hotellet är som ett välkomnande vardagsrum, både ute och inne och det finns många gemensamma ytor för umgänge, sol och bad samt restaurang som serverar en härlig frukostbuffé, lunch och middag. Alla gäster på Ocean Beach Club – Cypern har tillgång till faciliteterna på Vings Sunwing Sandy Bay Beach som är grannhotellet. Där finns SATS ELIXIA-klasser, fullt utrustat gym och fitnesspass som är gratis för hotellets gäster. SPA-avdelning som erbjuder en mängd behandlingar.

För de yngre som vill variera sol och bad finns både Lollo & Bernies Mini Land och Teen Lounge. Livet på Ocean Beach Club - Cypern är lugnt, men inte långtråkigt, och kretsar kring poolerna, stranden och det sköna familjelivet. Lollo & Bernie och deras vänner i Mini Land anordnar spännande aktiviteter flera gånger i veckan och i Mini Land är det också öppet hus, då kan alla barn som tröttnat på att bada komma för att rita, pyssla, leka eller titta på film. Det finns alltid någonting att göra för både små och stora barn.

Prisexempel:

Avresa 14/8, 2017 från Arlanda till Cypern med boende i en vecka för två vuxna och två barn på Ocean Beach Club – Cypern i en 1-rumslägenhet med balkong mot poolområde. Från23 950 kr.

Läs mer om Ocean Beach Club - Cypern

För ytterligare information och bilder, kontakta: Magdalena Öhrn, informationschef Ving, tel. 0709-513075, magdalena.ohrn@ving.se

Ving är Sveriges ledande researrangör med resor till fler än 400 resmål i över 50 länder. Ving arrangerar charterresor, flexibla paketresor med reguljärflyg och säljer även enskilda flygbiljetter och hotellövernattningar till den som vill resa på egen hand. Resorna säljs via internet, telefon, i butik och i utvalda resebyråer över hela landet. Ving ingår tillsammans med Globetrotter i Ving Sverige AB med cirka 200 anställda och cirka 700 000 resenärer årligen. Ving Sverige AB ingår i den internationella resekoncernen Thomas Cook Group plc som är noterad på London-börsen.