Barnkalas

Nyheter på Disneys nöjesparker runtom i världen 2014

Pressmeddelande   •   Dec 12, 2013 13:00 CET

Disney är inne i en mycket spännande expansiv fas, och man utökar ständigt portfolion med nya miljardprojekt (som att köpa upp rättigheterna till Star Wars). Under 2014 sker det många förändringar och nyheter på Disney´s nöjesparker runtom i världen.

Walt Disney World Resort

2014 öppnar den efterlängtade och mycket försenade Seven Dwarfs Mine Train som därmed kompletterar expansionen av New Fantasyland.

Disney Animal Kingdom

Denna nöjespark öppnar en helt ny teater i samband med den stora showen "Festival of the Lion King".

Disney Hollywood Studio´s

Inget är offentligt än, men det florerar starka rykten om att man är på väg att öppna tre nya nöjesparker med teman från Star Wars, Cars och Monsters Inc. Framförallt är det Star Wars som det surrar rykten kring. Branschbedömare tror att en utpräglad nöjespark med Star Wars som tema snabbt skulle bli den mest inkomstbringande nöjesparken i sin genre.

Disnelyland Resort

I februari är det nypremiär för Big Thunder Mountain Railroad, med nya spår och tåg och ett uppfräschat landskap.

Disnelyland Paris

I Paris öppnar äntligen åkturen Ratatouille och så är det nypremiär för den mycket populära berg-och-dalbanan Indiana Jones. Disnleyland Paris hade ett tungt år i fjol, med olyckor,skandaler och vikande publiksiffror. I år tror man dock att alla storsatsningar ska ge frukt. Läs mer om paketresor och nyheter Disney Paris.

Tokyo Disneyland

Främst handlar nyheterna om att man renoverat Once upon a Time och Jungle Cruise.