Nyheter24

Pressmeddelande   •   Jun 22, 2011 14:56 CEST

den 22 juni 2011

Succé för Nyheter24 och Fragbite på Dreamhack

I Jönköping har världens allra största datorfestival och LAN - Dreamhack - just avslutats i Elmias lokaler. Nyheter24 och Fragbite har varit på plats under hela Dreamhack och har slagit alla rekord med sin liverapportering.

Genom att sätta upp en livestream, kommenterad av en av historiens största e-sport-profiler, Counterstrike-legendaren Emil ”HeatoN” Christensen, världsrekordhållaren och Counterstrike-stjärnan Björn ”threat” Pers, samt Fragbites egen André ”rich” Åkerblom, kunde Nyheter24 och Fragbite leverera en inblick i Dreamhack som saknar motstycke.

På mindre än fyra dagar hade Fragbite drygt 70 000 unika besökare och en livestream på totalt 1,125,389 startade strömmar.

- Intresset överträffade alla våra förväntningar. Vi hoppades på ett par hundra tusen tittare via vår stream, men landade alltså på fler än fem gånger så många. Samtidigt är det ingen överraskning att intresset för Dreamhack växer - allt är proffsigare, större och bättre än tidigare år, säger Gustav Käll, Senior Advisor på Nyheter24:Gaming

Länk till stream från Dreamhack - http://www.justin.tv/dreamhackcs4

Nyheter24 och Fragbites satsning sponsrades av Bredbandsbolaget, Junkyard och Heat Gaming.

För mer information kontakta:

Gustav Käll,

0736 54 58 06,