Finansium AB

Pressmeddelande   •   Nov 30, 2011 09:27 CET

Nyhetsbrev från Finansium 29 november 2011

PPM & Tjänstepension fondval

I december försvinner möjligheten att utföra automatiska byten av PPM fonder, enligt ett beslut som fattades av regeringen i samråd med en pensionsgrupp bestående av representanter för övriga partier. Läs mer om detta på SR.se

Praktiskt innebär det att från den 1 december 2011 kommer vi på Finansium inte längre kunna erbjuda tjänsten med automatiska byten av fonder.

Eftersom vi tror på vår modell och själva använder den för att förvalta våra PPM fonder, kommer vi fortsätta att publicera våra fondval till alla er som är intresserade, helt utan någon kostnad.

Efter 1 december 2011 kommer vi att ta bort all information som finns registrerad i vår databas för alla kunder vars prenumeration är slut och sedan successivt ta bort för er övriga i takt med att prenumerationerna avslutas.

Om du även i fortsättningen önskar ta emot våra rekommendationer av PPM & Tjänstepensionsfondval gratis behöver du anmäla dig på vår mailinglista,  http://www.gmailinglist.com/finansium/ . Du kan när som helst välja att avsluta och gå ur mailinglistan.  Tipsa gärna dina kompisar och familj om den nya mailinglistan.
Notera att vi kommer inte flytta över några kunder till mailinglistan,

Eftersom vi inte längre kan byta fonder automatiskt, betyder det att du själv måste genomföra bytet av fonder efter att du  mottagit våra rekommendationer. Samma sak gäller för er som har tjänstepensionsfonder.

Är ni betalande kund idag, återkommer vi med hur mycket vi kan hjälpa er att fortsätta byta fonder, när vi vet mer hur spärren ser ut. Vi kommer fortsätta skicka mail till er när vi har förslag på nya byten.

Henrik Ekenberg
VD Finansium AB

Orginal version : http://www.finansium.se/nyhetsbrev-fran-finansium-29-november-2011.html

Finansium AB är marknadsledande inom rådgivning av PPM och tjänstepensions fonder. Tillit, trygghet och tillväxt genomsyrar bolagets verksamhet.

Finansium erbjuder även tjänster inom Forex / valutahandel.

För mer information, besök vår hemsida www.finansium.se