Stilbyrån.se

Nyöppnad webbutik Stilbyrån.se = 75 procent sakletare + 25 procent stilfinnare

Pressmeddelande   •   Nov 29, 2011 09:00 CET

Stilbyrån.se saluför inredning & märkesvintage. En butik med den udda & goa blandningen som gör köpet spännande. 100% begagnat, men i ny och fräsh tappning. Två systrar står bakom konceptet och företaget Stilbyrån Handelsbolaget. Det står sakletare & stilfinnare på deras visitkort och de ser en utmaning i att finna rätt sak till rätt person. Fotoinstallationer och styling är en del av konceptet.

Den nyöppnade butiken Stilbyrån.se saluför uteslutande begagnat, noga utvalt från hela 1900-talet. En go och personlig blandning av udda inredningsföremål och vintagekläder. Vintageavdelningen till dam och herr är av hög kvalitet och övervägande märkeskläder. Inredningsartiklarna är udda och bra komplement för att skapa ett personligt hem för honom eller henne. Just nu; mycket industri, lantligt, rufft & rått.

Vi håller oss uppdaterade med trender, men det är framförallt en personlig stil du hittar hos oss. Därav namnet, Stilbyrån. Stilbyrån är en butik med få begränsningar, allt för att nå fram till människor med olika tycke och smak. Just nu hittar du en go´blandning av 50-80-tals kläder, industri, lantligt, design, rufft o rått, men detta kan och kommer att skifta över tiden..

Vår drivkraft är att leta fram udda föremål  och vintage som våra kunder vill ha.
Bidraget till miljön är en annan drivkraft och vi ser framförallt en stor utmaning i att locka ”outsiders” (alla de som säger: ”Aldrig att jag köper second hand”) till butiken.

Kvalitativa varor är det primära men för att locka kunder som sällan köper begagnat krävs det dock lite mer än så. Vi ser det därför som oerhört viktigt hur vi presenterar produkterna i intressanta och tilltalande miljöer som lockar kunderna till butiken. Styling och fotografering är därför något vi lägger mycket kraft på med fototagningar i osedvanliga miljöer.

Vi bakom Stilbyrån.se heter Thérese Johansson och Carina Jakobsson. Vi är systrar som tillsammans driver Stilbyrån Handelsbolaget. I grunden har vi ett gemensamt intresse i antikviteter och vintage och har nog alltid sökt efter det annorlunda... Therése arbetar parallellt med ekonomi med intresse för fotografi och Carina har eget som inredare och hemstylist. Vi är båda kreativa själar och har haft en vilja av stål när det har gällt att ro det här projektet i land.

Vi ser gärna att ni tittar in i vår butik och vi håller våra tummar för att ni finner den intressant. Vår förhoppning är ju att ni vill rekommendera stilbyrån.se till era läsare.

Välkommen in i butiken!

Carina & Therése

Den som söker den finner - Hos Stilbyrån.se hittar du personliga inredningsprylar och vintagekläder. Ett presentabelt återbruk av bättre begagnat.