Engelska Herrekiperingen AB

Nyöppning av Engelska Herr

Pressmeddelande   •   Sep 04, 2014 14:26 CEST

Efter två veckors renovering öppnar nu Engelska Herr återigen upp dörrarna på Djäknegatan 22 i Malmö. Butiken som funnits på samma plats sen 1957 då den flyttade från sin tidigare adress på Baltzargatan, renoverades senast 1984. De nya ägarna tyckte det var dags för en uppfräschning av lokalerna och i samband med nyöppningen passade man även på att introducera sin nya lookbook för Hösten 2014. Samt två nya ansikten bland personalen. Stylisten Max Söderberg blir ny huvudansvarig för all affärens skyltning, Max som återfanns på populära Kalendergatan 28 tidigare, har även varit på anrika Olséns. Han bildar tillsammans med Åsa Rönnow som bland annat drivit KIT by Elsinore i Västra Hamnen en ny stark inköps duo. Kvar sedan tidigare är Martin Myrius.

Utöver butikens nya inre yttre attribut, i form av fler öppnar ytor, glas och vit plexi har distributionen av hur budskapet sprids fått sig en uppdaterad touch i form utav en exklusiv lookbook där höstens kollektion presenteras snyggt och avskalat. Plåtat i affärens egna studio.

Under invigningen av "nya engelska herr" presenterades även en hel del nya varumärken inför säsongen. Däribland:

- Eleventy
Italiensk uppstickare med mycket okonstruerade plagg i mjuka yllekvalitéer med stretch. Den perfekta hybriden mellan det italienska dressade med fortfarande

avslappnade modet.

- Eduard Dressler
Tysk baskonfektion med riktigt bra halvkanvas konstruktioner och många fina samarbeten med fina italienska väverier.

- Church's Shoes
Nygammalt varumärke på Engelska Herr med randsydda skor av yppersta kvalité.

- Fortezza
Extremt prisvärda jackor med riktigt dun och smala passformar.

- Francesco Maglia
Utsett till världens finaste paraplyer, detaljrikedomen på dessa dyrgripar är utan kompromiss och Engelska Herr kan stolt titulera sig som ända återförsäljare i Sverige.

- Tramontano
Italienskt lädermärke från Neapel som lyckats slå in sig hos celebriteter världen över. Erbjuder moderna briefcases och weekendväskor till bra pris och mycket god kvalité.

Gemensamt för alla varumärken som tagits in är en hög nivå i skrädderiet och hantverket. Hugo Boss har exempelvis fått ge vika för en klart mer genomarbetad konfektion från Eduard Dressler med halv-kanvas konstruktioner. Inför våren 2015 har dessutom ytterligare tillskott utlovats för att förstärka varumärkesmixen ytterligare. Men framförallt för att fortsätta flytta fokus till en något yngre målgrupp.