Add Health Media AB

Nyrenoverade www.doktorn.com

Pressmeddelande   •   Nov 28, 2011 13:09 CET

Allt är sig likt – men ändå inte

En av Sveriges största sajter inom medicin, hälsa och välbefinnande, www.doktorn.com , har renoverat! Det har man gjort tillsammans med webbyrån Sanocore AB.

Tillsammans har man sett till det behov www.doktorn.com har och samtidigt noga lyssnat på de webbundersökningar man har gjort bland besökare genom företaget Userneeds. Nära 100 % uppfattar sidan som trovärdig och över 90 procent tycker att hemsidan är lättnavigerad och att den innehåller relevant information. Du är välkommen att ladda ner undersökningen direkt från det här pressmeddelandet där den finns bifogad som Userneeds_Webbstatus_Doktorn_com 11-03-2011

Hemsidan har i och med renoveringen fått en ny känsla, uppdaterade grafiska element och en stabil plattform. Allt för att säkerställa framtida satsningar och upprätthålla den höga kvaliteten.

Av den anledningen har projektgruppen valt att kalla det för ”nyrenovering”.

- Eftersom vi såg att våra besökare var så otroligt nöjda ville vi inte göra allt för radikala förändringar. Genom en smart plattform kommer vi att kunna bygga ut sajten framöver och vid behov, vilket är en trygghet. Vi är mycket nöjda med resultatet av vår renovering och hoppas att våra besökare uppskattar uppdateringen, säger Anders Åker webbredaktör på www.doktorn.com och projektledare.

Projektgruppen bakom renoveringen består av personer från Erlandsson & Bloom AB och Sanocore AB. Erlandsson & Bloom driver inte bara www.doktorn.com utan även populära Tidningen DOKTORN. Sanocore står bakom sajten Omvård.se som 2009, efter bara två månader i drift, blev utsedd till Sveriges bästa sajt av tidningen Internetworld.

Korta fakta om www.doktorn.com

• 160 000 besökare / månad
• Startade 2009
• Över 3 000 artiklar inom medicin, hälsa och välbefinnande