Tylö

Nyskapande bastuserie för badrummet från Tylö.

Pressmeddelande   •   Sep 03, 2010 11:16 CEST

Tylös nya bastuserie Impression om 6 basturum ryms på en minimal yta från 1,3 kvm och är en bastulösning som både kan innehålla traditionell bastu och en mildare ångbastu. En riktig hemmasparevolution som kan få plats till och med i det lilla badrummet. I basturummet finns två trälavar i olika nivåer. Lavarna är av en mörkare värmebehandlad ask med lång hållbarhet som tål bastuklimatet. Väggarna är klädda med vacker blond kvistfri asp av högsta kvalitet. Ramens lackerade aluminiumprofiler är mönsterskyddade och fungerar flexibelt i ett unikt system. Vid monteringen knäpps profilerna enkelt ihop utan skruvar. Den rena smarta designen och det avtagbara jalusiet är en fröjd både för ögat och vid rengöring.

Exklusivt kombinationsinstrument.
Alla Impression basturum levereras med en exklusiv hygrometer/ termometer med inbyggd LED-belysning. Inte bara form och funktion i ett – utan även stämningsfull belysning.

Välj rätt bastuaggregat.
Välj till Tylö bastuaggregat Combi compact 4 RC för en fullfjädrad ångbastulösning – givetvis kan du även basta traditionell bastu med detta aggregat. Välj till Compact 2/4 för en enkel men funktionell lösning för traditionellt bastubad.

Tylö AB  har sedan 1950-talets början arbetat med att utveckla, tillverka och marknadsföra kvalitetsprodukter inom bastu, dusch och ångbad. Tylö har egen utvecklingsavdelning och tillverkar både detaljerna och sammanfogar helheten under eget tak i Halmstad. En Tylö-produkt är med andra ord ett säkert val när du vill njuta fullt ut av värme eller vatten, eller av en kombination av båda. Tylö exporterar idag till ett 90-tal länder runt om i världen.