Promosalons Sverige AB

Presskommuniké, augusti 2015

Läs hela presskommunikén här

NYSTART FÖR SILMO TV UNDER SILMO 2015

SILMO TV, ett fönster mot världens största flagship store

SILMO 2015 upphör inte att förnya sig. Nu ger man SILMO TV en nystart för att erbjuda utställare och besökare en mässa som blir alltmer uppkopplad med sin marknad. SILMO TV kommer utan tvekan att vara en av höjdpunkterna på årets mässa den 25 till 28 september på Parc des Expositions i Paris Nord Villepinte.

SILMO TV:s nya look för en alltmer uppkopplad mässa

Med sin nya framåtsträvande positioneringsstrategi, som är mer i fas med marknaden och i takt med tiden, behövde SILMO ta fram ett ultramodernt och effektivt verktyg: och nu är den här, SILMO TV!

SILMO TV är mer än bara TV. Den kommer att bli det främsta multimediaverktyget under SILMO 2015:

• Uppkopplad med sin publik: SILMO TV kommer att tjäna som ett skyltfönster för utställarna och som en viktig informationspunkt för besökare och olika aktörer inom optikindustrin.
  • Uppkopplad med sin marknad: SILMO TV kommer att utgöra ett forum för debatter och program kring aktuella teman med fokus på 4 huvudteman: Mode, Hälsa, Innovation och Utbildning.
  • Uppkopplad med vad som händer på mässan i realtid: För att du inte ska missa någonting på mässan kommer SILMO TV att direktsända höjdpunkterna på mässan.
  • Uppkopplad med den digitala världen: SILMO TV kommer att spelas in och finnas på YouTube och de större sociala nätverken för maximal interaktivitet.

En skräddarsydd TV-tablå

För SILMO TV har utformats en skräddarsydd TV-tablå kring aktuella ämnen inom optikvärlden. Under mässans 4 dagar kommer man att sända följande program med högaktuellt innehåll:

• Innovation Break: ett program om innovationer i branschen
  • SILMO 360°: mässans nyhetsprogram med rapporter från mässans höjdpunkter
  • Rendez-vous Profession: i samarbete med ACUITE
  • C Tendances: våra journalister avslöjar de senaste trenderna
  • SILMO Academy: ett program som fokuserar på hälsa och utbildning
  • La Minute Basse Vision: presentationer av de senaste framstegen inom synnedsättning
  • Les Rendez-Vous avec: presenterar en ny utställare varje dag, deras bakgrund och syn på marknaden.

Programmen kommer att sändas på franska och engelska, med simultantolkning för att betjäna en internationell publik.

SILMO TV i siffror:

• 36 schemalagda program
  • 24 timmars sändningstid
  • 15 innovationer presenteras
  • 10 större trender avslöjas
  • 4 nyhetssändningar som håller dig informerad både om vad som händer på mässan och om de senaste nyheterna i branschen!

Ta en förhandstitt (infoga länken till video teaser) på SILMO TV version 2015:

För mer information: silmo@silmo.fr

eller kontakta mässans representant, Promosalons Sverige AB, tel: 08-660 40 11, email: sweden@promosalons.com