helsingHouse Fastighetsmäklare

Nystartad mäklarfirma erbjuder mer än bara ljust och fräscht

Pressmeddelande   •   Feb 01, 2013 11:15 CET

Mitt i rådande låg konjunktur startar tre erfarna mäklare helsingHouse Fastighetsmäklare, en helt ny typ av mäklarfirma. Med fokus på kundrelationer och tät dialog tänder de ljuset i den anrika lokalen på Södra Storgatan 8 i Helsingborg och bjuder in till fest.

helsingHouse drivs av Roger Billsten, Joachim Lopez och Morgan Alerstam, tre erfarna mäklare som under många år konkurrerat med varandra. Tillsammans står trion rustade med bred erfarenhet av bostadsmarknaden, oavsett konjunktur.

– Öppningen av helsingHouse är en dröm som blivit verklighet. Jag har inte bara lyckats toppa laget med två lysande kollegor utan får också ära att varje dag tända upp ljuset i den anrika lokalen som de senaste 150 åren har varit en välrenommerade el-/lampaffär, säger mäklaren Roger Billsten, en av grundarna till helsingHouse.

Även om bostadsmarknaden stabiliserats något visar en färsk undersökning* att utvecklingen av arbetsmarknaden oroar potentiella köpare detsamma gäller reglerna kring bolån. I tider som dessa erbjuder helsingHouse sina kunder trygghet, bred erfarenhet och tät dialog.

– Vår målsättning är att skapa något nytt tillsammans. Vi kommer från tre olika mäklarfirmor och vill med helsingHouse samla våra erfarenheter och fokusera på att ha roligt och hjälpa våra kunder till bra bostadsaffärer, säger Joachim Lopez. Morgan Alerstam fortsätter; att ha kul bidrar till högre kreativitet och skapar närmre relationer till våra kunder. Något vi alla tre strävar efter.

helsingHouse, som grundades av Roger Billsten, Joachim Lopez och Morgan Alerstam, slår upp portarna 1 februari 2013. Med dunder och brak invigs den nya lokalen på Södra Storgatan 8, 1 februari med start kl. 16.00. Varmt välkommen! OSA: info@helsinghouse.se senast 31 januari.

För mer information se www.helsinghouse.se eller kontakta:
Roger Billsten, grundare och mäklare på helsingHouse
Tele: 042-450 95 01
Mail: roger.billsten@helsinghouse.se

Joachim Lopez, ägare och mäklare på helsingHouse
Tele: 042-450 95 02
Mail: joachim.lopez@helsinghouse.se

Morgan Alerstam, ägare och mäklare på helsingHouse
Tele: 042-450 95 03
Mail: morgan.alerstam@helsinghouse.se

*Läs mer i Mäklarinsikt 2012:4 på www.maklarsamfundet.se

helsingHouse är en ny typ av mäklarfirma med fokus på täta kundrelationer och tydlig dialog. helsingHouse grundades av Roger Billsten, Joachim Lopez och Morgan Alerstam i februari 2013. För mer information se: www.helsinghouse.se och www.facebook.com/helsinghouse.se