Peace & Love

Nystartade Peace & Love Foundation kommer verka för en bättre värld - Börjar med att skicka Sara på volontärresa till Mexiko

Pressmeddelande   •   Jan 21, 2010 16:25 CET

I juli presenterade Peace & Love en tävling där två personer fick möjlighet att, i enlighet med Peace & Loves budskap, sprida kärlek och glädje i världen. Det sista ansökningsdatumet var 15 september och otaliga ansökningar strömmade in och nu är den första vinnaren klar – Sara Tahmirpour. Hennes resa går till Mexiko där hon ska volontärarbeta på ett barnhem i byn Chapala. Peace & Love står för resa och mat under en månad och vinnaren kommer kontinuerligt att rapportera om sina upplevelser och gärningar under resan.

Den andra vinnaren kommer att presenteras inom den närmsta framtiden.

Välgörenhetsresan är starten på Peace & Love Foundation, vilket är en ideell organisation med syfte att verka för en bättre värld både internationellt och nationellt.

Peace & Love Foundation har följande fokusområden:

• Barn och ungdomars rättigheter och framtid

• Miljö och ekologi

• Mångfald och rättvisa

Ordförande i Peace & Love Foundation är Michael Toivio,

Vidare har Peace & Love Foundation som målsättning att verka för att Peace & Love Forum blir Sveriges viktigaste event när det gäller Mänskliga Rättigheter, Miljö och Mångfald.

Kontaktuppgift till Sara Tahmirpour, 073 - 936 08 52, sara.tahmirpour@gmail.com

Ordförande i Peace & Love Foundation Michael Toivio, mail michael.t@peaceandlove.nu

Presskontakt Peace & Love: Ronny Mattsson, ronny@peaceandlove.nu, 073-659 75 35