Equalate

Nystartade reVamp AB -för lönsam mångfald i Almedalen!

Pressmeddelande   •   Jun 25, 2013 09:21 CEST

Under sommaren 2013 slår Kapten Mjausan och enligtanna ihop sina verksamheter och bildar reVamp AB , ett företag för lönsam mångfald!

Kapten Mjausan (Johanna Lundin) är teater och jämställdhetskonsult och driver frågor om jämställdhet, jämlikhet och mångfald.

Hon har stor erfarenhet av att driva och förverkliga  jämställdhetsarbete inom förskola, skola, förening och näringsliv .  Kapten Mjausan jobbar interaktivt och utmanar sina kursdeltagare till  normkritisk dialog och diskussion för utveckling av individen, gruppen  och verksamheten. Att gå en utbildning för Kapten Mjausan är en  upplevelse som leder till faktisk förändring.

Enligtanna (Anna Karlsson) är en av Sveriges högst utbildade inom ämnesområdet, med en Internationell Master i Genus med intersektionell inriktning.

Hon utbildar näringsliv, organisationer och offentlig sektor inom jämlikhet, mångfald och jämställdhet, och strävar efter att skapa permanent förändring. Hon arbetar därför utifrån ett intersektionellt perspektiv. Det innebär att se på hur faktorer som kön, etnicitet, klass, sexuell  orientering, funktionsnedsättningar mm påverkar oss på olika sätt.

Tillsammans i reVamp kommer vi att erbjuda allt det vi gjort tidigare, men på ett mycket slagkraftigare sätt!

Akademisk kunskap parat med teaterpedagogik gör att vi kan skapa utbildningar som är unika i sitt slag och som skapar igenkänning och vidareutveckling.

Vi skapar lönsam mångfald!

Kom till Almedalen och träffa oss där !

Båda seminarierna utgörs av en panel modererad av Genusföretagarnas ordförande Pernilla Alexandersson. Möjlighet finns att ställa frågor till panelen samt att träffa oss och andra intresserade i minglet efteråt. Och se upp, ni kan råka få er världsbild rubbad på vägen…

Hur beställa ett arbetsliv långt ifrån enfald?
Jodabar, söndag 30/6 kl 14.30-16.00
Entreprenörerna inom jämlikhet, mångfald och jämställdhet blir bara fler och erfarenheten och verktygen likaså. Hur vet en chef vad den ska fråga efter för kompetens på området? Välkommen på ett frukostseminarium där vi mixar beställaren och leverantören i ett unikt samtal.

Genusvetarens konkurrenskraft
Jodabar, tisdag 2/7 kl 8.00-10.00
En nationell alumniundersökning klargjorde en osäkerhet kring vad genusstudenterna kan arbeta med. Kommer jämlikhetsbranschens förväntade tillväxt att kräva större samverkan mellan utbildning och näringsliv? Branschorganisationen Genusföretagarna bjuder in till arbetsmarknadsdiskussion.

Ring oss gärna eller kontakta oss på:

johanna@kaptenmjausan.se   eller anna@enligtanna.se

Anna: 073-687564

Johanna: 0702-819914

Hoppas vi ses i Almedalen!

Rättvist eller lönsamt? Det går att
få båda. Vi vet hur! Prata med Anna - mångfaldsstrateg
eller Johanna -jämställdhetskonsult. Vi jobbar med föreläsningar,
workshops och organisationsutveckling. Vår metod är baserad på
igenkänning, synliggörande, gestaltning och en stor portion humor.
Vi utbildar offentlig sektor, näringsliv och organisationer.