XO AB

Nystartade XO MGMT värvar Niklas Johansson och Katelin Arizmendi

Pressmeddelande   •   Jun 12, 2017 23:12 CEST

Den första som värvades till agenturen var Niklas Johansson, en av Sveriges mest prisbelönta filmfotografer som har storreklamer med Volvo, H&M och Mercedes samt regissörer som Gus Van Sant, Gustav Johansson och Adam Berg i bagaget. XO representerar även den amerikanska Cinematografen Katelin Arizmendi. Stjärnskottet är eftertraktad världen över och har jobbat för Levi’s, Lincoln och Powerade.

XO MGMT är den enande länken mellan Cinematograf och kund och nischar sig genom att endast jobba med fotografer. Agenturen kommer jobba brett med allt ifrån reklam, drama och musikvideor till konstprojekt och dokumentärer. Grundarna bakom agenturen har handplockat fotografer de ser ska kunna växa tillsammans med XO.

XO jobbar med utgångspunkt i Stockholm, men XO kommer också vara verksamma i Skandinavien och på den Europeiska marknaden. Alltid med kvalitet som sitt motto. Michaela kommer figurera som day to day agent och Nathalie fokuserar på utveckling och företagsstruktur.

”En fördel med att vara en liten agentur är att alla fotografer kan vara med att påverka i en större uträckning. Vi kommer att jobba närmare ihop än vad de större agenturerna kan erbjuda. Helt enkelt en stor XO familj” säger Michaela.

Övriga fotograferna som från start ingår i agenturen är Rob Witt, Adam Frisch, Hannes Isaksson, Josephine Owe, Erik Henriksson och Tim Lorentzén.

För frågor kontakta Michaela Grip: michaela@xomgmt.se

Bilder tagna av Niklas Johansson:

Sveriges främsta boutique-agentur för filmfotografer. Bolaget representerar ett fåtal noga utvalda klienter internationellt och i Sverige.