Combuyit AB

Nytänkande techbolag planerar revolutionera procurement

Pressmeddelande   •   Feb 22, 2019 09:32 CET

Varannan anställd känner sig stressad på jobbet och det ökar för varje år, enligt en ny undersökning som företagshälsan Avonova har genomfört. Combuyit, det Malmöbaserade startup-bolaget, vill vara med och vända den trenden. Med en plattform innehållandes AI, automatisering, block chain och big data effektiviserar vi många säljares och inköpares dagar.

Combuyit ville ge bolagen ett alternativ till deras ineffektiva inköps- och säljprocesser samtidigt som de får rätt information om sina produkter och sin bransch. Och det har visat sig fungera mycket bra. Idag omsätter vi över 30 MSEK och vi har gjort över 30 000 transaktioner per år. Vi har även två stora bolag som testar vår produkt och ger oss feedback. Det har på riktigt visat sig att bolagen tror på det vi gör.

Under det senaste året har Combuyit arbetat med att ta fram en algoritm som kommer att revolutionera branschen. I slutet av februari gör vi en investeringsrunda som ska göra det hela möjligt! Vi och investerarna tror på produkten och det helakänns väldigt bra.

– Vi vill förändra beteendet i företagets processer genom att nyttja den teknik som finns, samtidigt som vi, de senaste åren, har arbetat fram en algoritm som kommer att revolutionera branschen. Lösningen är en webbaserad plattform i kombination med vår algoritm och möjlighet till API, Application Programming Interface. Genom plattformen tas företagens inköps- och säljprocesser till högre nivåer, där man kan utmana sina konkurrenter med mycket djupare plånböcker. Principen är ”ju mer du använder plattformen ju bättre beslut gör du”, säger Edin Turcinhodzic.

50 MSEK omsättning på mindre än tre år

Intresset för Combuyit är stort. I våras sökte Combuyit efter flera bolag för att kunna testa beta plattformen. På bara en månad fick Combuyit in hela 75 intresseanmälningar. Beta testprojektet är igång sen 2017 hos flera bolag och redan nu har betydande transaktioner uppmätts.

– Vårt mål är att ha över 2000 aktiva företag som nyttjar plattformen år 2024, säger Edin Turcinhodzic.

För mer information kontakta:
Edin Turcinhodzic, Combuyit AB
edin.t@combuyit.com

www.combuyit.com

Combuyit plattformen har som mål att leda B2B affärstransaktioner globalt. Att skapa en digital plattform som löser problematiken med AI och mänsklig intelligensen inom all form av procurement, då vi använder vår unika algoritm som är en del av Combuyit plattformen, och som tar procurement till nästa nivå.