OG Group

Nytillskott på Allt om Spara - Ekobanken och JAK Medlemsbank

Pressmeddelande   •   Dec 08, 2009 11:40 CET

Allt om Spara - www.alltomspara.se - presenterar idag två nya och mer alternativa banker under sparandesektionen, JAK Medlemsbank och Ekobanken. JAK Medlemsbank är en alternativ banklösning som valt att arbeta utan det annars så kända begreppet ränta. Ingen ränta betalas på lånen och ingen ränta betalas ut för sparandet. Istället använder man en egen lösning man valt att kalla Sparpoäng. Ekobanken är en bank som visserligen tar ut ränta men som valt att inrikta placeringar och lån i satsningar som gynnar en sundare och mer ekologisk utveckling. Pengar lånas ut till mer miljömedvetna idéer och sparandet placeras i en hållbar utvecklling.

Allt om Spara - www.alltomspara.se - har idag växt till en av de större oberoende aktörerna som informerar besökare om olika privatekonomiska områden. Med hjälp av lättförståelig och tydlig information beskrivs lån, försäkringar, sparande, räntor, kreditkort och el på ett användbart sätt för besökarna som sedan är kan omvandlas till faktiska tips för framtida beslut. Allt om Spara ger inga råd och försöker inte leda besökarna till givna val utan ger istället en möjlighet att tänka efter en extra gång innan ett större privatekonomiskt beslut skall tas.

Använd Allt om Spara om du vill lära dig mer om privatekonomiska företeelser så som amortering, reavinster, insättningsgaranti, sparräntor, avkastning, bil och båtlån, kreditkort, lösöre, försäkringspremier, klassificeringar, studentlån, fonder och mycket mer.

OG Group AB - www.oggroup.se - utvecklar och driver ett stort antal webbsidor med hög kvalitet med målet att förse användare och konsumenter med oberoende granskningar av företeelser, företag och intresseområden. OG Group är ett oberoende företag som levererar välanalyserade rekommendationer, samt ser till att besökarna får ett mervärde genom att besöka OG Groups webbplatser.

OG Group arbetar med marknadsföring på Internet och driver idag webbsidor inom ekonomi och lånemarknaden.Allt om Spara - www.alltomspara.se - är den stora ekonomisajten som kompletteras av www.alltombolån.se, www.alltombillan.se, www.alltombatlan.se, www.alltomstudentlan.se, www.alltomsmslan.se, www.alltomprivatlan.se, www.alltomrantor.se, www.alltombyggnadslan.se samt www.alltomforsakring.se.