Swixer Film

Nytt år – nu expanderar vi hemåt!

Pressmeddelande   •   Jan 12, 2018 10:13 CET

När vi nu ger oss in på den marknad som kanske är mest självklar, d.v.s. den svenska känns det spännande men också lite bak och fram. Oftast är det på den svenska marknaden man börjar för att sedan expandera internationellt. Vi gör tvärtom och lanserar www.swixerfilm.se och ny grafisk profil. Vi byter även namn till Swixer Film och och flyttar till nytt kontor på Hantverkargatan.

Vår story

Man skulle kunna säga att Swixer finns tack vare Morgan Freeman. År 2012 fick Fatima Lagerås en förfrågan från Freemans produktionsbolag i LA om att styra upp deras inspelning i Stockholm och idén till att starta ett produktionsbolag med internationell profil var född. I takt med att Fatima frilansade som inslagsproducent och producent byggde hon sakta upp bolaget.

Med en bred palett av produktioner i bagaget och uppdrag för kunder som CNN, Netflix, Bloomberg, Tempur, Quinyx, National Geographic och Great Big Story m.fl. expanderar vi och flyttar in i nyrenoverade lokaler på Hantverkargatan.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Fatima Lagerås, grundare

fatima@swixerfilm.se

0739-70 27 37

Swixer är ett produktionsbolag grundat av Fatima Lagerås med passion för att berätta historier. Vi producerar högkvalitativa videos som engagerar på de plattformar som ger bäst effekt. Med bas i Stockholm och global erfarenhet har vi fått förtroendet att arbeta med kunder över hela världen som t.ex. Microsoft, Volvo, Netflix, Bloomberg, CNN, Google och ESPN. Vi är stolta över att kunna leverera kvalitetsproduktioner med en stor portion kreativitet, noggrannhet och kärlek. Besök vår hemsida www.swixerfilm.se för mer info.