SIBA AB

Nytt år og nytt varehus for SIBA

Pressmeddelande   •   Jan 05, 2010 08:28 CET

- Elektronikkjeden feirer 10-årsjubileum med ekspansjon i Oslo-området

I løpet av våren 2010 ekspanderer elektronikkjeden med et helt nytt varehus i Oslo-regionen. Varehuset skal ligge i Sandvika Storsenter i Bærum. Det er konsernets varehus nr. 61. - Nå er det på tide å ta en enda større plass i det norske markedet, sier Victor Bengtsson, landssjef i Norge.

Med det nye varehuset tar vi neste skritt i ekspansjonen på det norske markedet. Nå kan vi presse prisene ytterligere og fortsette med å utfordre de eksisterende aktørene på alvor, sier Bengtsson.

SIBA gikk inn på det norske markedet i  år 2000. Våren 2010 åpner så det nyeste varehuset i SIBA-konsernet, denne gangen i Sandvika Storsenter. Det vil også betyr rundt 20 nye arbeidsplasser.
- Vi anser dette som en av de beste plasseringene i Oslo-områder. Ved å komplettere våre nåværende varehus i Oslo-regionen på Furuset, Kiellands Hus, Liertoppen og på Jessheim Storsenter, kan vi nå dekke hele Oslo-markedet, sier Victor Bengtsson.

Markedet i Oslo og resten av Norge preges av to meget dominerende aktører.
- Siden år 2000, da vi gikk inn i Norge, har vi utfordret de store aktørene på prisene. Våre varehus har vist seg å være billigst i blant annet en pristest som dinside.no har foretatt. Nå er vi inne på det tiende året i Norge og det feirer vi med et splitter nytt varehus med absolutt topplassering, noe som kommer til å bidra til at vi kan fortsette å presse prisene på elektronikk i Norge, avslutter Victor Bengtsson

Fakta om kjøpesenteret Sandvika Storsenter:
Sandvika Storsenter er det største kjøpesenteret i Skandinavia, målt i omsetning, som i 2009 var på rundt 3,1 milliarder kroner. Senteret har 185 butikker fordelt på 60 000 kvadratmeter. Senteret ligger sentralt plassert i Sandvika Sentrum, lett tilgjengelig fra de største hovedfartsårene. Sandvika Storsenter eies av Olav Thon gruppen.

SIBA har vært  i Norge siden 2000. SIBA-konsernet er en av Nordens største aktører innen hjemelektronikk, med 61 varehus i Sverige, Norge og Danmark. Kjernen i konsernet er de to varehuskjedene SIBA og ComputerCity. Konsernet omsatte for 4,5 milliarder i 2007/2008.