Yoddla

Nytt affärsstöd ska ta upp kampen om småföretagen

Pressmeddelande   •   Maj 15, 2014 09:27 CEST

Yoddla är ett nytt och helt onlinebaserat affärsstöd för små och medelstora företag. Med fokus på användarvänlighet, översiktlighet och kopplingar till några av de mest använda ekonomitjänsterna hoppas grundarna kunna ta andelar av de stora, ofta modulbaserade, affärssystemen.

- Jag driver en webbyrå i Falun och har byggt Yoddla utifrån hur vi vill ha det. Det finns många bra CRM-verktyg idag, men inget som på ett bra sätt kopplar ihop kundhantering med orderhantering och fakturering. I Yoddla får man hela flödet från lead till faktura på ett och samma ställe, säger en av grundarna, Jonas Grenfeldt.

Affärsstödet riktar sig mot små och medelstora företag i framför allt tjänstesektorn. Däremot är det inte optimalt för butiker och företag som hanterar många transaktioner varje dag, menar Jonas Grenfeldt.

Tillsammans med medgrundaren Andreas Bergman hoppas han kunna ta marknadsandelar i en annars ganska trögrörlig bransch.

- Det finns några stora drakar, och en handfull mellanstora aktörer i branschen. Vi slår underifrån med en enkel prissättningsmodell där man får alla funktioner till ett fast, lågt pris i månaden. Jämför man med underhållningsbranschen så är jättarna de gamla satellitoperatörerna som tvingade en att betala för en massa kanaler man ändå inte ville ha. Vi är mer lika Netflix eller Spotify och erbjuder alla funktioner till ett lågt pris, säger Jonas Grenfeldt.

Affärsstödet släpps officiellt i Juni, men redan nu finns ett antal färdiga kopplingar mot populära fakturerings- och bokföringstjänster.

- Tanken är inte att vi ska erbjuda exempelvis bokföring. Vi ska vara bäst på det vi gör, kundhantering, ordrar och fakturering, säger Jonas Grenfeldt. Därför kopplar vi gärna ihop oss med andra som också är bäst på vad de gör.

Redan nu kan intresserade lämna sin e-postadress på Yoddlas hemsida för att få mer information om releasen.

Yoddla är en hybrid mellan CRM och affärsstöd som låter dig sköta allt från leadshantering och offerter till tidrapportering och fakturering på ett och samma ställe. Ett slut på krångel, överprisade programvaror och excel-mallar. Release i juni 2014.