Universal Music Sweden

Nytt album från DUFFY i december!

Pressmeddelande   •   Sep 16, 2010 13:00 CEST

2008 tog hon världen med storm och med, hittils, över 6,5 miljoner sålda ex på debutalbumet "Rockferry" är uppföljaren "Endlessly" mycket efterlängtad! "Rockferry" var det mest säljande albumet i Sverige under 2008 och det var det även i Storbrittanien där hon belönades med bl a  tre BritAwards och en Grammy. Den första singeln från albumet har fått titeln "Well, Well, Well" och inga mindre än The Roots medverkar med sina musikaliska konster.

Duffy har skrivit och producerat det nya albumet tillsammans med den gamle veteranen Albert Hammond. Den legendariske Albert Hammond ligger bakom låtar som te x "When I Need You", "The Air That I Breathe & "To All The Girls I Loved Before". Arbetet med "Endlessly" har skapat ett unikt band mellan Duffy och Albert Hammond och nu har dom tillsammans påbörjat nästa kapitel i Duffys raketkarriär.

Det är oklart när Duffy kommer att finnas tillgänglig för intervjuer, men skicka gärna in era förfrågningar redan nu!

"ENDLESSLY" SLÄPPS DEN 1:A DECEMBER 2010.

www.iamduffy.com

www.universalmusic.se